کیهان: چرا ورودی شهرهای شمالی را نبستید؟/چرا مردم عید غدیر به شمال رفتند؟

کدخبر: ۳۵۶۳۸۵
حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی از روحانیون و وعاظ مطرح کشورمان اظهار داشت: با تعطیل شدن جلسات عزاداری سیدالشهدا علیه‌السلام یقینا دشمن به اهداف خود می‌رسد و به آن نقشه‌های شومی‌که داشته است دست پیدا می‌کند.
کیهان: چرا ورودی شهرهای شمالی را نبستید؟/چرا مردم عید غدیر به شمال رفتند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه کیهان، حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی، از روحانیون و وعاظ مطرح کشورمان تأکید کرد: در این سالیان اخیر تحقیقات میدانی وسیعی صورت گرفته است و بهترین مسلک برای تغذیه روح، اتصال به اهل‌بیت علیهم‌السلام است به‌ویژه سیدالشهدا علیه‌السلام که این تغذیه روح است.  عزای سیدالشهدا باعث می‌شود که بسیاری از مشکلات تاریخی ما، مشکلات جامعه ما و مشکلات فردی ما مرتفع بشود.

وی اظهار داشت: کرونا،  نباید مانع از برگزاری جلسات بشود چون هم دشمن شاد می‌شود هم جامعه ما  از آن آرامش روانی خارج می‌شود. وقتی جلسات عزاداری سیدالشهدا تعطیل شود پیامدها و خساراتی به بار می‌آورد که عرض کردم لذا باید جلسات برگزار شود البته با رعایت دستور العمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی.

این روحانی مطرح گفت: باید از آنهایی که به دنبال تعطیلی عزاداری هستند، سؤالی پرسیده شود که انتقال ویروس آیا فقط از طریق جلسات است؟ کسانی که در وادی اهل‌بیت علیهم‌السلام و وادی دین نیستند اینها چقدر در انتقال این ویروس نقش داشتند؟ شما کنار دریا را ایام تعطیلی غدیر دیدید، در هر مناسبتی دیدید چقدر راه شمال شلوغ است. چرا قرنطینه نکردند چرا ورودی و خروجی شهرها را نبستند؟ به عزای سیدالشهدا می‌رسند اینجا تعصب و غیرت پیدا می‌کنند می‌گویند که باید عزا تعطیل بشود. تعطیلی مجالس عزاداری سیدالشهدا به نفع دشمن است و به ضرر ما، چه از لحاظ تاریخی، چه از لحاظ اجتماعی و چه از لحاظ فردی، لذا باید این جلسات برگزار شود البته همان‌طور که عرض کردم با رعایت دستورالعمل‌ها و پروتکل‌های بهداشتی.

مؤمنی افزود: یک نکته‌ای عرض کنم نسبت به پروتکل‌هایی که ستاد ملی مبارزه با کرونا در مورد مراسمات محرم منتشر کردند، اولا اینکه باید جلسات عزاداری به چه صورت و به چه نحوی برگزار شود باید حتما از خبره در این زمینه استفاده می‌شد ولی ظاهرا استفاده نشده است. دوما از بعضی بندهای آن دستورات، مشخص و واضح است کار کارشناسی دقیقی صورت نگرفته است. سوما در هر صورت هر مطلب و دستوری که بدهند چون رهبر معظم انقلاب فرمودند ما هم تمکین می‌کنیم و امتثال می‌کنیم و نظرشان را گوش می‌دهیم و یقینا خلاف آن عمل نخواهیم کرد اما همان طور که عرض شد کاملاً مشخص است که از مطالب و بندهای مطرح شده کار کارشناسی دقیقی انجام نشده است و نیاز به بررسی بیشتر با اهل خبره در این زمینه دارد.

لزوم وحدت برای ناکامی ‌دشمن

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید