داروی سرطان مثانه در ایران تولید شد

کدخبر: ۳۵۷۲۰۵
نمونه وارداتی این واکسن ۳ تا ۴ برابر نمونه ایران‌ساخت هزینه دربر دارد و اکنون با تولید سالانه این شرکت دانش‌بنیان، نیاز کشور به واردات کاملا برطرف شده است.
داروی سرطان مثانه در ایران تولید شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محققان یکی از شرکت‌های دانش بنیان موفق به ساخت داروی سرطان مثانه شدند و پس از آن واکسن این دارو را به منظور پیشگیری از این بیماری عرضه کردند.

 سیدمهدی حسن‌زاده، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان با اشاره به تولید محصولات ب ث ژ در این شرکت از سال ۱۳۹۳ گفت: در این مدت صادرات واکسن و داروی انکو- ب ث ژ، به صورت محدود انجام شد و تلاش جدی را آغاز کردیم تا با ارتقای کیفیت و دریافت گواهی کیفیت از WHO صادرات گسترده‌تر این واکسن را مهیا کنیم.

وی با اشاره به تولید دارو برای درمان سرطان مثانه با بیان این‌که این دارو به پیشگیری و درمان سرطان مثانه کمک می‌کند، اظهار کرد: این دارو داخل مثانه‌ای و با نام تجاری پاستوسیس عرضه شده است. نیاز کشور به حدود ۴۰ تا ۶۰ هزار ویال است که با توانمندی متخصصان داخلی تولید شده و کشور را از واردات نمونه مشابه خارجی بی‌نیاز کرده است.

بر اساس اعلام معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، حسن‌زاده با اشاره به تولید و عرضه ایران‌ساخت واکسن سرطان مثانه با قیمتی یک سوم نمونه خارجی و کیفیتی مشابه، عنوان کرد: نمونه وارداتی این واکسن ۳ تا ۴ برابر نمونه ایران‌ساخت هزینه دربر دارد و اکنون با تولید سالانه این شرکت دانش‌بنیان، نیاز کشور به واردات کاملا برطرف شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید