اقدام تازه ترامپ برای سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی

کدخبر: ۳۵۷۲۲۲
رئیس‌جمهور آمریکا با هدف سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی اعلام کرد که حاضر است برای سرکوب معترضان در کشورش از نیروهای گارد ملی استفاده کند.
اقدام تازه ترامپ برای سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در تلاش برای کسب آرای سفیدپوستان در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر ۲۰۲۰، امروز شنبه باز هم از عزم خود برای اعزام نیروهای گارد ملی به شهر پورتلند خبر داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری در این خصوص نوشت: یک شب بد دیگر با شورش در پورتلند، (واقع در ایالت) اورگان. تعداد کمی از نیروهای فدرالی برای حفاظت از دادگاه و دیگر ساختمان های فدرالی در آنجا هستند که کارشان عالی است.

وی که می کوشد اعتراضات مردمی در این کشور به نژادپرستی سازمان یافته را با واژگانی از قبیل «شورش» جایگزین کند، در ادامه افزود: اگرشهر یا ایالت برای توقف شورش درخواست کند نیروهای گارد ملی فوراً برای پایان دادن به این مشکل اقدام می کنند. درخواست کنید!

گفتنی است، بیش از ۳ ماه است که شهرهای مختلف آمریکا و نیز بسیاری از کشورهای مختلف صحنه وقوع تظاهرات مردمی در اعتراض به قتل «جورج فلوید» سیاه‌پوست به دست پلیس نژادپرست ایالت مینه‌سوتا است.
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید