واکنش روسیه به اخراج دیپلماتش از اتریش

کدخبر: ۳۵۷۶۰۷
مسکو در پاسخ به اخراج یکی از دیپلمات‌هایش از اتریش یکی از دیپلمات‌های این کشور (اتریش) در روسیه را «عنصر نامطلوب» خواند.
واکنش روسیه به اخراج دیپلماتش از اتریش

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، اسپوتنیک نوشت، وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد در پاسخ به تصمیم وین مبنی بر اخراج یک دیپلمات روس، مسکو یکی از دیپلمات‌های اتریشی را «عنصر نامطلوب» اعلام می‌کند.

پیش‌تر، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرمیلن گفته بود که مسکو قاطعانه به اخراج دیپلمات خود از اتریش پاسخ خواهد داد. از این رو، سفیر اتریش به وزارت امور خارجه روسیه احضار شد و اعتراض مسکو به اقدام اخیر وین به او اعلام شد.

اوایل امروز، اتریش یک دیپلمات روسیه را به اتهام سوءظن داشتن به جاسوسی «عنصر نامطلوب» اعلام کرده بود. بر اساس گزارش رسانه‌ها، این دیپلمات تا اول سپتامبر (یک هفته دیگر) فرصت دارد که خاک اتریش را ترک کند. به نوشته یک روزنامه اتریشی این دیپلمات با کمک یک شهروند اتریشی در جاسوسی صنعتی دست داشته است.

وزارت خارجه اتریش نیز با صدور بیانیه‌ای خبر اخراج دیپلمات روس مظنون به جاسوسی را تائید و رفتار این دیپلمات روس را در منافات با کنوانسیون وین در خصوص روابط دیپلماتیک ارزیابی کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید