اقدام امنیتی چین علیه اسرائیل

کدخبر: ۳۵۷۶۶۱
نماینده آمریکا در امور ایران روز دوشنبه مدعی شد که چین با عدم رای دادن به تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، در حال آسیب رساندن به امنیت رژیم صهیونیستی است.
اقدام امنیتی چین علیه اسرائیل

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس: «برایان هوک» نماینده آمریکا در امور ایران روز دوشنبه گفت که امیداور است که تحولات مثبتی در روابط رژیم صهیونیستی و سودان ایجاد شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار شبکه «کان» رژیم صهیونستی گفت: «دولت آمریکا خواستار عادی شدن روابط سودان و اسرائیل است و پامپئو طی هفته جاری به سودان سفر خواهد کرد.»

این مقام آمریکایی اضافه کرد: «هیچ درخواستی از دولت سودان در این باره وجود ندارد که عادی سازی روابط با اسرائیل به عنوان شرطی برای حذف نام سودان از لیست کشورهای حامی تروریست باشد.»

هوک گفت: «مقامات دولت آمریکا در حال دیدار با دیگر کشورها هستند تا تلاش کنند آنها را به تبعیت از مسیر امارات و امضای توافق صلح با اسرائیل ترغیب کنند.»

وی مدعی شد: «چنین توافقی یک شکست برای ایران است و این یک کابوس برای آنها به شمار می‌آید.»

نماینده آمریکا در امور ایران درباره سرمایه‌گذاری چین در سرزمین‌های اشغالی گفت: «دولت آمریکا معتقد است که اسرائیل باید سازوکار آزمودن سرمایه‌گذاری خارجی را تقویت کند.»

وی اضافه کرد: «چین در حال آسیب رساندن به امنیت اسرائیل است. این کشور به تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران رای مخالف داد. پکن به دنبال کمک اقتصادی به ایران است. آمریکا متحد بسیار بهتری از چین برای اسرائیل است و پکن نشان داده که درباره سیاست‌های ایران، نمی‌تواند قابل اعتماد باشد.»

تلاش‌های 9 روز پیش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل با شکست مواجه شد. 

پس از آشکار شدن نتایج آرای اعضای شورای امنیت سازمان ملل در عصر جمعه دو هفته پیش، مشخص شد که تنها آمریکا و جمهوری دومینیکن به این قطعنامه رای مثبت داده‌اند.

انگلیس، فرانسه و آلمان و هشت کشور دیگر شورای امنیت سازمان ملل به این قطعنامه رای ممتنع داده و روسیه و چین نیز با این قطعنامه ابراز مخالفت کردند.

آمریکا پس از این شکست سنگین، مدعی شد که با فعال کردن مکانیزم ماشه تمامی تحریم‌های سازمان ملل که به دلیل برجام علیه ایران تعلیق شده بود را باز می‌گرداند.

این در حالی است که 13 عضو از 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل اعلام کرده‌اند که آمریکا عضوی از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) نبوده و حق فعال کردن مکانیزم ماشه را ندارد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید