نگرانی وزیر کشور از میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری 1400

کدخبر: ۳۵۷۶۶۹
وزیر کشور یکی از دغدغه های این وزارتخانه در انخابات ریاست جمهوری 1400 را میزان مشارکت اعلام و ابراز امیدواری کرد با مشارکت گروه های سیاسی بتوان این میزان را افزایش داد.
نگرانی وزیر کشور از میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری 1400

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با اشاره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده گفت: با تجربه‌ای که داریم و برنامه ریزی که انجام شده، انتخابات ۱۴۰۰را  سالم، قانونی و توأم با امنیت برگزار می‌کنیم. البته مشارکت در انتخابات اخیر مجلس پایین بود و یکی از دغدغه های ما میزان مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری است و امیدوارم با زمینه‌سازی‌ و بسترسازی‌های مناسب و مشارکت همه گروه های سیاسی، بتوانیم میزان مشارکت را افزایش دهیم.

او با تاکید براینکه انتخابات ریاست جمهوری بسیار حساس و مهم است، افزود: در انتخابات مجلس امکان انتخاب شدن، توزیع می‌شود و در شوراها نیز این توزیع بیشتر است اما انتخابات ریاست جمهوری یک حوزه انتخابیه داریم و آن حوزه ایران است.

وزیر کشور گفت: در این انتخابات تمام انرژی‌های سیاسی متمرکز می شود و چون قرار است رییس‌جمهوری و نفر دوم حاکمیت انتخاب شود، حساسیت‌ها بسیار بالاست و نگرانی در بی‌طرفی، قانونی شدن، سواستفاده‌ها و دخالت‌ها در این انتخابات وجود دارد.


 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید