تلاش بیهوده آمریکا برای ارائه قطعنامه ضدایرانی دیگر

کدخبر: ۳۵۷۹۳۳
نماینده دائم روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی اعلام کرد که آمریکا از ارائه یک پیش نویس دیگر قطعنامه علیه ایران نتیجه ای نخواهد گرفت.
تلاش بیهوده آمریکا برای ارائه قطعنامه ضدایرانی دیگر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، میخاییل اولیانوف روز چهارشنبه در توییت جدیدی نوشت: جای تاسف است که آمریکا برای اعمال تحریم ها در مورد ایران براساس مکانیسم اسنپ بک بدون هر گونه توجیه و برخلاف عقل سلیم تلاش کرد.

وی افزود: هیچگونه همدردی (با آمریکا) نمی کنیم و در همین (از ناکامی آن) خرسند نیستیم.

نماینده دائم روسیه در سازمان های بین المللی در وین درباره تلاش آمریکا تصریح کرد: این نه فقط برای ما بلکه برای کل سازمان ملل غیرسازنده بود. از مدتها پیش می بایست این اقدامات متوقف می شد. 

در نشست روز سه‌شنبه شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع خاورمیانه و مساله فلسطین برگزار شد، روسیه و چین از رئیس شورای امنیت خواستند درباره نشست‌های دوجانبه‌ای که با اعضای شورای امنیت داشته است درباره نامه آمریکا برای فعال کردن مکانیسم ماشه اطلاع رسانی کند.

دیان دیجانی نماینده دائم اندونزی در سازمان ملل متحد که ریاست دوره‌ای شورای امنیت را هم برعهده دارد، در پاسخ گفت با توجه به مخالفت اکثریت قریب به اتفاق اعضای شورای امنیت با درخواست آمریکا، اقدام بیشتری نمی‌توان درباره این درخواست انجام داد.

به این ترتیب، آمریکا در ماه جاری برخلاف فشارهای زیاد نتوانسته است کاری از پیش ببرد و همچنان در این نهاد بین‌المللی منزوی است.

 اولیانوف روز گذشته در توییت دیگری به توییت جیسون برودسکی مدیر سیاست‌گذاری در سازمان «اتحاد علیه ایران هسته‌ای» پاسخ داد که نوشته بود: اظهارات امروز رئیس شورای امنیت در مورد اسنپ بک در مورد ایران جالب توجه است که گفت که آمریکا ممکن است مجبور شود قطعنامه خود را پیشنهاد کرده و آن را وتو کند.  

 اولیانوف در پاسخ نوشت: در صورتی که آمریکا پیش نویس قطعنامه را ارائه کند چه رخ خواهد داد؟

وی افزود: آیا این اقدام منجر به تغییر روحیه اعضای شورای امنیت می شود؟ آیا واضح نیست که هیچکس آماده نیست آمریکا را عضو برجام بداند؟ یک توصیه خوب دارم از بدنام کردن کشور خود دست بردارید. 

اولیانوف به یک توییت «اومری سرن» مشاور ارشد سازمان غیراجتماعی «د اسراییل پروجکت» در واشنگتن که مدعی شده بود بازی برای برجام تمام می شود، پاسخ داد.

سرن نوشت: مطابق با بند دوازدهم قطعنامه 2231 شورای امنیت، تحریم ها در مورد ایران پس از 30 روز از ارائه ابلاغیه به شورای امنیت برقرار می شود و آمریکا هفته گذشته این ابلاغیه را ارائه کرده است. 

اولیانوف در پاسخ به سرن نوشت: این در واقع بیان آنچه که تمایل دارید بجای واقعیت است. متاسفانه شرکای آمریکایی ما گاهی اوقات در جهان دیگر بسر می برند که از واقعیت های این جهان بسیار دور است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید