انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدایِ روحانی دارد؟

کدخبر: ۳۵۸۰۸۴
«رئیس جمهور ۱۴۰۰ یک اقتصاددان است یا سیاستمدار؟ یک چهره نظامی است یا غیرنظامی؟ یک چهره روحانی است یا غیرروحانی؟ و ...» سوالاتی که این روزها به کرات در رسانه ها و افکارعمومی مطرح می شود و نگاه ها را معطوف به پاستور ۱۴۰۰ کرده است.
انتخابات ۱۴۰۰ کاندیدایِ روحانی دارد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، غلامرضا مصباحی مقدم، سخنگوی جامعه روحانیت مبارز براین اعتقاد است که کاندیداهایِ روحانی همچنان شانس پیروز شدن در انتخابات را دارند، حسین ابراهیمی دیگر عضو این تشکل روحانی نیز برهمین اعتقاد است و تاکید می کند عملکرد برخی روحانی نماها را نباید به پای قشر روحانیت گذاشت، محمدعلی ابطحی عضو مجمع روحانیون اما براین اعتقاد است که مردم برای رأی دادن به کارنامه و برنامه کاندیداها نگاه می کنند نه روحانی یا غیرروحانی بودن آن کاندیدا.

مردم از روحانیت حمایت می کنند اگر...

آیت الله علی اکبر مسعودی خمینی عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفتگو با خبرآنلاین، گفت: انقلاب اسلامی با رهبری یک روحانی به نام امام خمینی (ره) به پیروزی رسید. ایشان تلاش کردند تا حاکمیت اسلام و قرآن در این کشور شکل بگیرد و تا به امروز نیز شاهد هستیم تلاش‌های بسیار زیادی در این مسیر شکل گرفته است.

وی ادامه داد: امروز نمی‌توانیم ادعا کنیم که تمامی خواسته روحانیت و انقلابیون برای حاکمیت اسلام محقق شده، اما شاهد هستیم اسلام نسبت به زمان طاغوت نمود بیشتری در جامعه پیدا کرده و یکی از دلایل آن نیز تلاش روحانیت است. برای مثال در روزگار کنونی برخی از افراد برای حفظ اسلام حتی حاضر هستند که جان خود را نیز فدا کنند.

این عضو ارشد جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تأکید کرد: مردم زمانی که تلاش روحانیت در حفظ و حراست از اسلام را می‌بینند، از ایشان حمایت می‌کنند. 

پیش بینی شرایط سیاسی کشور سخت شده است

وی در پاسخ به این پرسش که آیا مردم همچون انتخابات سال ۹۶ به کاندیداهای «روحانی» اقبال نشان می‌دهند؟، ابراز داشت: پیش بینی اوضاع سیاسی کشور با توجه به شرایط موجود امری سخت است. 

آیت الله مسعودی خمینی تأکید کرد: هر روز و هر ساعت شاهد هستیم که یک مسأله جدید عالم سیاست را درگیر خود می‌کند. برای مثال هنوز تحلیل درستی از اقدامات بعدی آمریکا در قبال ایران در دست نیست و نمی‌توان در خصوص سرنوشت «برجام» به راحتی صحبت کرد.

قضاوت درباره کاندیداهای ۱۴۰۰ زود است

این عضو شاخص جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: بهتر است تا زمانی که آرایش سیاسی کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سال آینده مشخص نشده، در خصوص افراد مختلف پیش داوری نکنیم، زیرا ملاک سنجش افراد وابسته به زمان است و نمی‌توان به راحتی سیاسیون را در فاصله چند ماهه تا انتخابات ۱۴۰۰ مورد ارزیابی قرار داد.

وی در مواجهه با این پرسش که روحانیون عالم سیاست باید چه موضوعاتی مورد توجه قرار دهند؟، بیان داشت: روحانیون وظیفه دارند که همواره مدافع جایگاه روحانیت باشند، اما لازم است با ساده زیستی و رفتار اجتماعی خود، مردم را به این قشر امیدوار نگه دارند. روحانیون حق ندارند خود را مشغول امورات دنیوی همچون مال اندوزی کنند، زیرا این رفتارها در مشی سیاسی امام راحل (ره) نیز وجود نداشت.

آیت الله مسعودی خمینی گفت: روحانیون با زیست ساده و مردمی خود می‌توانند این موضوع را به مردم منتقل کنند که هرگز ارتباطی با طبقات مرفه و فئودال ندارند و همواره در کنار مردم بودن را بر سایر موضوعات ترجیح می‌دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید