جزییات گفت‌وگوی تلفنی معاون وزیر خارجه روسیه و مقام فلسطینی

کدخبر: ۳۵۸۱۳۳
اقتصادنیوز : در تماس تلفنی معاون وزیر خارجه روسیه و معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک فلسطین اقدامات جاری برای تقویت وحدت فلسطینی و نقش مسکو در این زمینه بررسی شد.
جزییات گفت‌وگوی تلفنی معاون وزیر خارجه روسیه و مقام فلسطینی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «قیس عیدالکریم ابولیلی» معاون دبیرکل جبهه دموکراتیک فلسطین به صورت تلفنی با «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه و نماینده ویژه رئیس‌جمهور این کشور در امور غرب آسیا و شمال آفریقا رایزنی کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری «معا»، در این تماس، اقدامات جاری برای تقویت وحدت فلسطینی و نقش روسیه در این زمینه بررسی شد.

ابولیلی بر اهمیت توافقی که در نشست اخیر رام‌الله حاصل شده، تأکید کرد؛ توافقی که بر اساس آن بر ضرورت دعوت به نشستی با حضور دبیران کل همه گروه‌های فلسطینی به ریاست «محمود عباس» به منظور گفت‌وگوی ملی تأکید شد تا وحدت موضع فلسطینی در مقابله با طرح آمریکا موسوم به «معامله قرن»، طرح اشغالی کرانه باختری و سازش برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی را تقویت کند.

بوگدانوف از پیشرفتی که در این زمینه حاصل شده ابراز خشنودی کرد و گفت، روسیه بزودی همه گروه‌های فلسطینی را به نشستی در مسکو دعوت می‌کند تا مسیر آشتی و وحدت ملی تقویت شود.

وی همچنین بر تعهد کشورش نسبت به ادامه حمایت از حقوق ملت فلسطین تأکید کرد.

ابولیلی، بوگدانوف را در جریان آخرین تحولات در زمینه مبارزه فلسطین علیه رژیم اشغالگر و طرح اشغال قرار داد و از حمایت‌های روسیه از ملت فلسطین در زمینه‌های مختلف قدردانی کرد.

در پایان این تماس بر ضرورت ادامه مشورت‌ها در آینده با هدف تقویت روابط دو جانبه و کار مشترک برای صلح عادلانه در منطقه تأکید شد.

در همین ارتباط، اخیرا «حسام بدران» رئیس دفتر روابط ملی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس)، از برگزاری نشستی به میزبانی مسکو برای گروه‌های فلسطینی خبر داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید