عارضه هولناکی که استرس بر روی پوست می گذارد

کدخبر: ۳۵۸۲۱۸
​اقتصادنیوز : استرس و اضطراب از عوامل بسیار تاثیرگذار بر سلامت بدن هستند که اگر به موقع مهار نشوند عوارض سختی به دنبال خواهند داشت.

به گزارش اقتصادنیوز ، هانا لطفی متخصص پوست، مو و زیبایی  با بیان اینکه استرس و اضطراب چه بلا‌هایی می‌تواند بر سر پوست انسان آورد گفت: این روز‌ها با شیوع ویروس کرونا در کشور استرس و اضطراب افراد جامعه دوچندان شده است، به طوری که اگر این استرس‌ها و مشکلات اعصاب و روان بر انسان فائق آیند، انسان آن زیبایی صورت خود را به جهت استرس و مشکلات روانی از دست می دهد، بر اساس گفته پزشکان پوست و زیبایی استرس بر روی لایه‌های درونی و روانی مغز اثر گذاشته و به مرور زمان زیبایی بصری افراد را از بین می‌برد .

او افزود: هرگاه با مشکلات شدید پوستی مواجه شدید، گذشته خود را به یاد آورید که این موضوع از کجا نشأت گرفته است، زیرا استرس‌ها به دو دسته  استرس حاد و زودگذر و استرس‌های مزمن و درازمدت تقسیم می‌شوند. البته هر دو استرس‌ تغییرات شدید پوستی را به همراه دارد اما تاثیرات و تغییرات هرکدام روی پوست انسان‌ها متفاوت است.

لطفی در ادامه بیان کرد: استرس‌های حاد، پوست صورت انسان را به صورت موقت دچار برخی تغییرات پوستی از جمله لک‌های قهوه‌ای بر روی پوست صورت و گاهی پوسته پوسته شدن لب می‌کند که البته با گذر زمان به راحتی محو خواهد شد، اما استرس‌های مزمن همان طور که مشخص است، تاثیرات ماندگاری بیشتری در بدن افراد از خود به جای می‌گذارد، به طوری که افراد شاید چندین ماه یا چندین سال از عواقب و عوارض آن از جمله افسردگی و جوش رنج ببرند، بنابراین  به افراد توصیه می‌شود در هر شرایطی از هرگونه استرس و اضطراب به دور باشند تا بتوانند از انواع بیماری‌ها در امان باشند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید