تردید در اثر گذاری واکسن کرونا

کدخبر: ۳۵۸۳۳۲
اقتصادنیوز : رئیس انستیتو پاستور ایران گفت: تضمینی برای تولید واکسن موثر بیماری کووید - ۱۹ در دنیا وجود ندارد، زیرا حتی در صورت تولید واکسن نیز نمی‌دانیم بر روی صد درصد مردم موثر است یا خیر.
تردید در اثر گذاری واکسن کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،علیرضا بیگلری  در رابطه با بیماری کرونا، اظهار کرد: هیچ دانشمندی از تولید واکسن موثر برای بیماری کرونا در دنیا مطمئن نیست و نباید فراموش کنیم، شواهدی وجود دارد که افراد دو بار به این بیماری مبتلا شده‌اند و آنتی‌بادی آنان موقتی بوده و پیچیدگی ویروس کرونا نشان‌دهنده این است که نباید صد درصد به واکسن امید داشته باشیم، زیرا نمی‌دانیم که اگر واکسنی تولید شود، حتما بر روی صد درصد جمعیت کشورها تاثیر خواهد داشت یا خیر.

وی با بیان اینکه واکسن‌ها عموما در کودکان تاثیر خوبی دارد ولی در افراد مسن ممکن است به دلیل وضعیت ایمنی بدن این افراد، ایمنی کامل ایجاد نکند، افزود: همان‌طور که می‌دانید اغلب مرگ و میر ناشی از بیماری کرونا در افراد مسن بوده و اگر واکسن در افراد مسن موثر نباشد، مشکل عمده‌ای را ایجاد خواهد کرد.

این مسئول با بیان اینکه هنوز مشخص نیست که واکسنی که برای بیماری کرونا تولید خواهد شد، چقدر در بدن افراد، در برابر این بیماران ایمنی ایجاد خواهد کرد و آیا به تزریق‌های مکرر نیاز خواهد داشت یا نه که در طول زمان به اثبات خواهد رسید، تصریح کرد: مدت زمانی طول خواهد کشید که واکسن‌ها به صورت گسترده در دسترس افراد قرار گرفته و مورد استفاده قرار گیرد.

رئیس انستیتو پاستور ایران ادامه داد: در حال حاضر بهترین راه ممکن برای درد مشترک جوامع انسانی، درمان مشترک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی مانند استفاده از ماسک برای حفاظت از خود و سایر افراد طی دو الی سه سال آینده است.

وی در رابطه با پلاسما درمانی بیماران مبتلا به کرونا در کشور، خاطرنشان کرد: پلاسما درمانی (اهدای پلاسما توسط بیماران بهبودیافته کرونایی) برای بیماران مبتلا به کرونا که وضعیت وخیمی دارند و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند، نشان داده شده می‌تواند در بهبودی این بیماران کمک‌کننده باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید