روسیه هم سه دیپلمات اسلواکی را اخراج کرد

کدخبر: ۳۵۸۷۷۶
وزارت خارجه روسیه در اقدامی متقابل بعد از اخراج 3 دیپلمات روس از اسلواکی در اوایل ماه میلادی جاری، دستور اخراج 3 دیپلمات این کشور را به سفیر براتیسلاوا در مسکو ابلاغ کرد.
روسیه هم سه دیپلمات اسلواکی را اخراج کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت خارجه روسیه امروز دوشنبه با احضار سفیر اسلواکی، از اخراج ۳ دیپلمات این کشور در اقدامی متقابل خبر داد.

بنابر اعلام «اسپوتنیک»، این وزارتخانه اخراج دیپلمات‌هایش را «بی‌اساس» خواند و اعتراض خود را به سفیر  اسلواکی ابلاغ کرد.

در بخشی از بیانیه این وزارتخانه با اشاره به اخراج دیپلمات‌های روسیه، آمده است: این اقدام غیردوستانه با روح گسترش سازنده روابط بین دو کشور مغایر تلقی می‌شود. به سفیر ابلاغ شد که مطابق اصل مقابله به مثل، روسیه تصمیم گرفت ۳ کارمند دیپلماتیک سفارت اسلواکی در مسکو را اخراج کند.

اوایل آگوست (ماه میلادی جاری) مقامات اسلواکی ۳ دیپلمات روسیه را به اتهام جاسوسی، عنصر نامطلوب خوانده و از این کشور اخراج کردند. به دنبال این دستور، این دیپلمات‌ها و خانواده‌هایشان اسلواکی را ترک کردند.

پیش از این وزارت خارجه روسیه در واکنش به اخراج دیپلمات‌هایش گفته بود که پاسخ متناسبی را به اسلواکی خواهد داد.

اسلواکی در جریان ماجرای«سرگئی اسکریپال» از انگلیس حمایت کرد و سفیر خود را از روسیه فرا خوانده بود. اسلواکی در آن مقطع اعلام کرد سفیر خود را از روسیه فراخوانده تا در خصوص نقش ادعایی مسکو در مسمومیت جاسوس روس‌تبار در انگلیس با وی مشورت‌هایی صورت گیرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید