مأموریت اصلی پدافند هوایی چیست؟

کدخبر: ۳۵۸۹۹۸
جانشین فرمانده منطقه نیروی پدافند هوایی جنوب گفت: پدافند هوایی به دنبال تأمین، حفظ امنیت دائمی و پایدار آسمان جمهوری اسلامی ایران است که به واسطه چهار مأموریت اصلی پدافند هوایی یعنی کشف، شناسایی، درگیری و انهدام اهداف متخاصم صورت می پذیرد.
مأموریت اصلی پدافند هوایی چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سرهنگ سیدحسن موسی‌زاده با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس و تسلیت ایام عزاداری محرم و صفر عنوان کرد: با تغییرات ماهیت تهدیدات و شکل و الگوی نبردهای آینده و اینکه در جنگ های آتی اولین یگانی که با دشمن درگیر می شود پدافند هوایی است. در سال 87 با ابلاغ فرمان حکیمانه فرماندهی معظم کل قوا پدافند هوایی از نیروی هوایی جدا شد و در دهم شهریور به طور مستقل و تحت فرماندهی ارتش جمهوری اسلامی ایران تشکیل گردید که این تصمیم گیری حکایت از درایت و هوشمندی رهبر معظم انقلاب داشته است.

وی با گرامیداشت دهم شهریور و بزرگداشت سالروز تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، افزود: در این برهه از زمان که در همه نقاط جهان مخصوصاً در اطراف میهن عزیزمان شاهد ناامنی و جنایت هستیم فرزندان این ملت در نیروی پدافند هوایی، راه شهدای عزیز ایران اسلامی را ادامه خواهند داد.

این مسئول خاطرنشان کرد: پدافند هوایی به دنبال تأمین، حفظ امنیت دائمی و پایدار آسمان جمهوری اسلامی ایران است که به واسطه چهار مأموریت اصلی پدافند هوایی یعنی کشف، شناسایی، درگیری و انهدام اهداف متخاصم صورت می پذیرد.

جانشین فرمانده منطقه نیروی پدافند هوایی جنوب ادامه داد: در این میان مأموریت کشف و شناسایی اهداف یک مأموریت دائمی و همیشگی است، مأموریتی بدون تعطیلی و با پیوستگی و استمرار در اجرا که این بخش از عملیات و مأموریت پدافند هوایی جزء اصول اولیه است.

سرهنگ موسی‌زاده تصریح کرد: هم اکنون مجموعه پدافند هوایی کشور با پشتیبانی صنایع دفاعی و شرکت های دانش بنیان، در طراحی و تولید اکثر نیازمندیها و تسلیحات دفاع هوایی اعم از سامانه راداری، موشکی ،توپخانه ای، فرماندهی و کنترل، جمع آوری اطلاعات و جنگ الکترونیک به خودکفایی رسیده و از نظر قدرت دفاعی هم اکنون در سطح چند کشور طراز اول محسوب می گردد.

وی اظهار کرد: تأمین امنیت آسمان جزء افتخارات فرزندان غیور پدافندی می باشد که می توانند در مقابل هر نوع تجاوزی با مدد الهی مقابله نمایند.

جانشین فرمانده منطقه نیروی پدافند هوایی جنوب تاکید کرد: آنچه امروز پدافند هوایی را به این جایگاه رسانده که می تواند مانند چتری، امنیت همه تأسیسات حیاتی و حساس و مهم کشور و مردم عزیز را فراهم کند به واسطه عنایت ویژه حضزت بقیه الله الاعظم(عج) و دعای خیر مردم سلحشور و حمایت های بی بدیل رهبر فرزانه و فرماندهی معظم کل قوا از پدافند هوایی کشور است.

سرهنگ سیدحسن موسی‌زاده افزود: در خاتمه به همه عزیزان اطمینان خاطر می دهم که فرزندان شما در پدافند هوایی در کنار سایر غیورمردان نیروهای مسلح با اتکال به نیروی لایزال الهی و تبعیت محض از منوّیات مقام معظم رهبری در دفاع از امنیت میهن عزیز ایران اسلامی از هیچ کوششی فروگذار نکنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید