آیا ورزش در هوای بارانی خطرناک است؟

کدخبر: ۳۵۹۱۱۱
اقتصادنیوز : تا به حال شنیده اید که برخی افراد می‌گویند وقتی در هوای سرد و بارانی ورزش می‌کنند دچار درد مفاصل می‌شوند؟ به نظر می‌رسد این موضوع حقیقتی علمی است.
آیا ورزش در هوای بارانی خطرناک است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، مطالعاتی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش و تحرک در هوای بارانی، درد مفاصل را در بدن برخی از افراد افزایش می‌دهد، ولی برخی مطالعات نیز وجود دارد که می‌گوید هیچ ارتباطی بین آب و هوا و درد مفصل وجود ندارد.

جالب است بدانید که شواهد زیادی در هر دو طرف وجود دارد. به عنوان مثال مطالعه‌ای در سال ۲۰۰۷ از دانشگاه تافتس، منتشر شده در مجله پزشکی آمریکا نشان داد که به ازای هر ۱۰ درجه کاهش دما، درد زانو افزایش می‌یابد. افزایش فشار سنجی نیز با بدتر شدن درد همراه بود.

بررسی‌های دانشگاه استنفورد توضیح می‌دهد که هنگامی که محققان هلندی تأثیر آب و هوا را بر روی افراد مبتلا به آرتروز مفصل ران بررسی کردند دریافتند به ازای هر ۱۰ درصد افزایش رطوبت، نمرات درد یک امتیاز بدتر می‌شود. اما نتای دانشگاه استرالیا متناقض با این نتایجند و می‌گویند اساسا رطوبت و هوای بارانی تاثیر مستقیمی روی درد مفاصل ندارد.

اما واقعیت این است که بسیاری از افرادی که در مفاصل خود دچار آرتروز هستند، هنگام سرمای هوا یا آب و هوای بارانی درد بیشتری را احساس می‌کنند. دکتر فردریکسون متخصص مفاصل در دانشگاه نیویورک می‌گوید: «تغییر هوا ممکن است باعث شود که تاندون‌ها، عضلات و هر نوع اسکار در اطراف مفصل گسترش یافته و منقبض شود و در مفاصل تحت تأثیر آرتروز درد ایجاد شود. دمای پایین همچنین می‌تواند مایع مفصلی مفاصل را غلیظ کرده و احساس درد ایجاد کند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید