عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام

بانک‌های روسیه و چین با ایران همکاری نمی‌کنند/قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین بدون تصویب FATF عملیاتی نیست

کدخبر: ۳۵۹۱۹۵
اقتصادنیوز: محمد صدر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: امروز نیاز است که مجمع به بحث FATF ورود کند ولی متاسفانه هنوز این اتفاق رخ نداده است. چراکه تا وقتی این قضایا حل نشده و همکاری بانک‌ها با ایران مهیا نشود، اجرای قرارداد 25 ساله ایران و چین معنایی نخواهد داشت.
بانک‌های روسیه و چین با ایران همکاری نمی‌کنند/قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین بدون تصویب FATF عملیاتی نیست
به گزارش اقتصادنیوز این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، گفت: امروز نیاز است که مجمع به بحث FATF ورود کند ولی متاسفانه هنوز این اتفاق رخ نداده است. چراکه تا وقتی این قضایا حل نشده و همکاری بانک‌ها با ایران مهیا نشود، اجرای قرارداد 25 ساله ایران و چین معنایی نخواهد داشت.

محمد صدر در گفت و گو با «انتخاب» درباره وضعیت همکاری بانک‌های چین و روسیه با ایران و احتمال عدم همکاری این بانک‌ها با ایران به دلیل بحث FATF، گفت: رییس اتاق بازرگانی ایران و چین درباره این مساله توضیح دادند که ظاهرا بانک‌های روسیه و چین با ایران همکاری نمی‌کنند. من هم این موضوع را شنیدم و مثل اینکه صحت دارد.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره آخرین وضعیت بررسی طرح FATF در این مجمع، گفت: متاسفانه این طرح را کنار گذاشتند.

وی در پاسخ به این پرسش که چه زمانی FATF در مجمع بررسی خواهد شد، گفت: هنوز چیزی گفته نشده و زمان بررسی مجدد این موضوع در مجمع مشخص نیست.

صدر همچنین درباره قرارداد 25 ساله ایران و چین و بررسی این موضوع در مجمع تشخیص مصلحت نظام، تصریح کرد: این موضوع همچنان در وزارت امور خارجه دنبال می‌شود و هنوز چیزی در مجمع درباره این قرارداد مطرح نشده است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به این پرسش که آیا بدون اجرای FATF و با توجه به عدم همکاری بانک‌های چینی با ایران، اجرای قرارداد 25 ساله سرانجامی خواهد داشت، اظهارکرد: قطعا تا زمانی که این قضایا حل نشده و همکاری بانک‌ها با ایران مهیا نشود، اجرای این قرارداد معنایی نخواهد داشت.

به گفته وی، امروز نیاز است که مجمع به بحث FATF ورود کند ولی متاسفانه هنوز این اتفاق رخ نداده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید