عامل فریادهای ترامپ در ضیافت شام رسمی با ترزا می چه کسی بود؟

مدرک جدید تبعیت ترامپ از پوتین؛ اول آمریکا بعد از کرملین

کدخبر: ۳۵۹۲۱۲
رئیس دفتر سابق نخست وزیر انگلیس سند جدیدی از تبانی دونالدترامپ و ولادیمیر پوتین را افشا کرد.
مدرک جدید تبعیت ترامپ از پوتین؛ اول آمریکا بعد از کرملین

به گزارش اقتصادنیوز، واشنگتن‌پست در گزارشی اظهارات جدید نیک تیموتی رئیس دفتر سابق، نخست وزیر وقت انگلیس درباره رابطه خارج‌از ضوابط دیپلماتیک پوتین و ترامپ را منتشر کرد.

رئیس دفتر سابق ترزا می، برای یک روزنامه انگلیسی توضیح داد که چگونه دونالد ترامپ در هنگام ملاقات 2017 با می، پس از اطلاع یافتن از  عدم موفقیت ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه برای تماس تلفنی با او خشمگینانه بر سر همراهان خود فریاد می‌کشید.

گزارش شده است که دونالد ترامپ با شنیدن این خبر برسر مشاور امنیت ملی وقت خود، مایکل فلین فریاد زد: «اگر پوتین خواستار تماس با من است ، فقط او را به من وصل کن!»

 به گزارش ایدیپندنت و به گفته تیموتی، دونالد ترامپ با عصبانیت بر سر مایکل فلین فریاد زد چرا که نتوانسته بود به تماس تلفنی پوتین جواب دهد. تیموتی اعلام کرد که اعتراض‌ها رئیس جمهور آمریکا در مورد تماس از دست رفته در ضیافت شام  «درست در مقابل» نخست وزیر سابق ترزا می، هیات همراه و خدمه تالار پذیرایی صورت گرفت.

نیک تیموتی

ترزا می و نیک تیموتی در سال 2016

آقای تیموتی در ادامه مدعی شد: در اواسط یک شام «نسبتاً خارق العاده» و پس از شنیدن این خبر به‌طور گذری شروع به داد و فریاد کرد، «واقعاً فریاد زد» آن‌هم در یک شام بسیار رسمی از بالای میز جایی که خودش در آنجا نشسته بود به پایین میز جای که فلین در آنجا قرار داشت.«این یک تجربه بسیار عجیب و باور نکردنی بود.»

گفتنی است مایکل فلین، اولین مشاور امنیت ملی دولت ترامپ بود که تنها ۳هفته در این سمت باقی ماند. فلین که از ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ -روز شروع به کار دولت ترامپ- فعالیت خود را آغاز کرده بود، احتمالاً به دلیل همین عدم تبعیت‌ها از رئیس‌جمهوری تنها ۳ هفته بعد یعنی در اواسط فوریه ۲۰۱۷ برکنار شد.

رمز و راز اصلی دولت ترامپ

واشگتن‌پست می‎پرسد: قضیه ترامپ و روسیه چیست؟ چرا رئیس جمهوری که با شعار «اول آمریکا» انتخاب شد، این‌قدر گوش به فرمان پوتین ضد آمریکایی است؟ دلایل گرایش ترامپ به پوتین چیست؟  آیا این فقط بخشی از تحسین عمومی ترامپ نسبت به دیکتاتورها است یا اتفاقات شوم دیگری نیز در جریان است؟ این رمز و راز اصلی دولت ترامپ است و  تقریباً هر روز نشانه های تازه ‌ای از تبعیت ترامپ از پوتین مشاهده می‌شود.

  ترامپ هنوز پوتین را به دلیل گزارش‌هایی مبنی بر اینکه سرویس اطلاعات روسیه برای سر نیروهای آمریکایی در افغانستان جایزه تعیین کرده بود، سرزنش نکرده است. همچنین ترامپ در مورد گزارش‌هایی مبنی بر برخورد هفته گذشته یک خودروی زرهی روسی در سوریه با یک خودروی زرهی آمریکایی و جراحت هفت سرباز آمریکایی، اظهار نظر نکرده است. انتظار می‌رود رئیس جمهوری که خود را به عنوان مدافع و قهرمان «ارتش باورنکردنی ما» ستایش می کند حداقل با لفاظی از سربازان ایالات متحده دفاع کند. اما، در حالی که ترامپ در سخنرانی خود در کنوانسیون جمهوریخواهان بر تهدید فرضی چین تمرکز داشت، کاملاً در مورد روسیه سکوت کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید