ابراز نگرانی رئیس شورای شهر از آلودگی شیرآبه زباله تهران

کدخبر: ۳۵۹۲۲۱
رئیس شورای شهر اسلامی تهران گفت: شیرآبه‌ زباله تهران می توانند منابع آبی تهران را آلوده کند؛ اگر در ایستگاه‌های جمع‌اوری زباله اتصال به شبکه فاضلاب فراهم شود، با این کار از آلودگی آب شهر تهران جلوگیری خواهد شد.
ابراز نگرانی رئیس شورای شهر از آلودگی شیرآبه زباله تهران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از  تسنیم ،محسن هاشمی، رئیس شورای شهر اسلامی تهران در مراسم امضای تفاهم‌نامه استفاده از پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز شهری تهران اظهار داشت: اگر به صورت بهینه از انرژی و آب استفاده می کردیم، امروز بیش از میزان مصرف، ظرفیت تأمین داشتیم.

وی افزود: وجود 60 هزار مگاوات ظرفیت عملی تولید برق و ظرفیت بالای ذخیره آب در سدهای کشور ما را در رده کشورهای پیشرو و پیشرفته جهان در زیرساختهای آبی و برق قرار داده است.

 هاشمی با بیان اینکه در خصوص وضعیت پساب در تهران تفاهم نامه مثبتی نوشته شده، گفت: نگرانی شورای شهر، اجرای این تفاهم نامه توسط وزارت نیرو مخصوصا در بخش ساخت تصفیه خانه ها است؛ تصفیه‌خانه هایی که هنوز ساخته نشده و درخواست شورای شهر این است که وزارت نیرو با سرعت بیشتری ساخت این تصفیه خانه ها را پیگیری کند.

وی ادامه داد: وضعیت فعلی استفاده از پساب در تهران 450 میلیون مترمکعب است که باید طبق تفاهم نامه موجود به 780 میلیون مترمکعب برسد که فاصله این دو رقم باید از محل ساخت تصفیه خانه های جدید تأمین شود.

رئیس شورای شهر اسلامی تهران تصریح کرد: مسئله دیگری که وجود دارد این است که اغلب تصفیه خانه ها در جنوب تهران است و امکان استفاده از پساب تولیدی در مرکز و شمال شهر تهران کمتر است.

وی افزود: شورای شهر و شهرداری تهران این آمادگی را دارند که در زمینه صدور مجوزهای لازم برای احداث تصفیه خانه ها و تسریع در اجرا و ساخت و ساز با وزارت نیرو همکاری لازم را داشته باشند.

 هاشمی با بیان اینکه در شهر تهران 10 مرکز جمع‌اوری زباله داریم، گفت: این مراکز شیرابه فراوانی دارند و هنوز این شیرابه به شبکه فاضلاب متصل نشده است که امیدواریم در آینده ای نزدیک شاهد ورود مستقیم این شیرآبه ها به شبکه فاضلاب باشیم چرا که این شیرآبه‌ها می توانند منابع آبی تهران را آلوده کنند؛ اگر در ایستگاه‌های جمع‌اوری زباله اتصال به شبکه فاضلاب فراهم شود، با این کار از آلودگی آب شهر تهران جلوگیری خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید