داماد ترامپ به این کشور ممنوع الورود شد؟!

کدخبر: ۳۵۹۲۴۲
اقتصادنیوز: صدها انجمن، احزاب، سندیکا و روشنفکران مغرب روز چهارشنبه با امضای طوماری مخالفت خود را با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی و سفر قریب‌ الوقوع «جرد کوشنر» مشاور و داماد «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا به کشورشان اعلام کردند.
داماد ترامپ به این کشور ممنوع الورود شد؟!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا: این اعتراضات در یک دادخواست مردمی در مغرب علیه سفر کوشنر صورت گرفت که تنها ساعتی پس از اعلام آن در روز چهارشنبه ییش از 300 نهاد و شخصیت مغربی آن را امضا کردند.

امضاکنندگان این طومار که به نام "فلسطین فروشی و قابل معامله نیست" نام گرفته است، می‌گویند که این کار در واکنش به تبلیغات رسانه‌ای آمریکا و رژیم صهیونیستی برای سفر کوشنر به مغرب همزمان با اعلام توافق خیانت‌آمیز سازش امارات و این رژیم و تلاش برای سوق دادن مغرب به دایره توافق شوم عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، صورت گرفته است.

 امضاکنندگان این طومار تأکید کردند: ما امضا کنندگان این طومار با تمام ویژگی‌های، مسؤولیت‌ها و مراکز وابسته به آن، مخالف سفر کوشنر به مغرب هستیم و حضور وی در کشورمان را امری مردود می‌دانیم.

امارات و رژیم صهیونیستی 14 مردادماه از عادی‌سازی روابط دو جانبه خبر دادند، اقدامی که با مخالفت وسیع گروه‌های فلسطینی و دیگر کشورهای مسلمان همراه شد و رهبران فلسطینی از آن به عنوان خیانت ابوظبی و خنجر از پشت دولت ابوظبی به پشت ملت فلسطین تعبیر شد.

امضاکنندگان این تومار اعلام کردند که مردم مغرب فلسطین را آرمان ملی خود می‌دانند و رژیم اشغالگر صهیونیستی را یک رژیم غاصب، آپارتاید، مجرم می‌داند که مطلقا نمی‌توان با آن رابطه قرار کرد و به هیچ عنوان با آن تعامل داشت.

امضا کنندگان این تومار، تمام فشارها و تلاش‌های باج‌خواهی که مدتی است دولت آمریکا علیه ملت و دولت مغرب و برای عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی به کار گرفته است، مردود دانستند.

از جمله امضاکنندگان این طومار انجمن‌های غیردولتی مدافع آرمان فلسطین مانند «مجموعة العمل الوطنیة من أجل فلسطین»، «فیدرالیة أحزاب الیسار الدیمقراطی»(متشکل از سه حزب چپگرای معارض) و «جنبش توحید و الاصلاحات» وابسته به حزب عدالت و توسعه است. 

همچنین تعدادی از سندیکاها از جمله «سندیکای ملی روزنامه نگاری مغرب»، «اتحادیه حقوق بشر مغرب متشکل از ده‌ها انجمن حقوقی و دیگر نهادها، فعالان و شخصیت‌های آکادمیک و کارشناسان این طومار را امضا کردند.

کوشنر از چهارشنبه گذشته دوره‌گردی خود را از اردن آغاز کرد، پس از سفر به سرزمین اشغالی روز دوشنبه نیز به همراه هیأت صهیونیستی وارد ابوظبی شد.

مشاور رییس جمهوری آمریکا ظهر سه‌شنبه نیز به بحرین رفت و با "حمد بن عیسی" آل خلیفه شاه این کشور رفت و پس از آن راهی ریاض شد و سه‌شنبه شب با "محمد بن سلمان" ولیعهد سعودی دیدار کرد.

داماد ترامپ روز چهارشنبه نیز وارد قطر شد و امروز با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی" امیر این کشور دیدار و گفت وگو کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید