آیا ابتلا به کرونا خانوادگی شده است ؟

کدخبر: ۳۵۹۴۱۸
اقتصادنیوز : یک فوق تخصص چشم گفت:آنچه این روز‌ها موجب ابتلای بیشتر به کرونا در بین اعضای یک خانواده می‌شود کمتر رعایت کردن مسائل بهداشتی در محیط خانه است
آیا ابتلا به کرونا خانوادگی شده است ؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما ، حمیدرضا صابر با اشاره به این که  آنچه این روز‌ها موجب ابتلای بیشتر به کرونا در بین اعضای یک خانواده می‌شود کمتر رعایت کردن مسائل بهداشتی در محیط خانه است گفت : هنوز هیچ تحقیقی در خصوص ابتلای خانوادگی بر ویروس کرونا تأیید نشده است.

  ویافزود: ویروس کرونا در همه جا حضور دارد و بسیار مسری است بنابر این باید اقدامات محافظتی در برابر این ویروس بیش از پیش باشد یعنی علاوه بر ضد عفونی کردن دست و زدن ماسک و شستشوی دست‌ها باید تمام فضا و هوای مکان‌های مشترک و پرتردد به ویژه در محل‌های کار، متروها، اتوبوس ها، پاساژ‌ها و هر جایی که تردد بیش از حد وجود دارد ضدعفونی شود.

صابر  گفت: وقتی فضا‌ها بسته است تراکم ویروس و انتشار آن بیشتر است.

بهترین فناوری برای ضد عفونی کردن هوا، بهره گیری از نسل ضد عفونی کننده‌های نانو است که در هر جایی که ممکن است ویروس حضور داشته باشد می‌تواند با ایجاد پوششی فعال از نانو ذرات نقره تا هفته‌ها حضور ویروس را از بین ببرد.

این فوق تخصص چشم ادامه داد: در هر صورت زنجیره انتقال ویروس باید قطع شود در نتیجه علاوه بر کنترل رفتار‌ها و پرهیز از حضور افراد علامت دار، بین دیگران باید سعی کنیم روش‌های ضد عفونی کردن را نیز متناسب با رفتار ویروس تغییر دهیم.

این فوق تخصص بیماری‌های چشمی ضمن اشاره به اینکه تهیه واکسن کرونا زمان بر و نیازمند طی کردن مراحل کارآزمایی بالینی در فاز حیوانی و انسانی است و گفت: در مورد واکسن کرونا باید همه‌ی اشکال دارویی واکسن مورد ارزیابی قرار گیرد با توجه به تغییر ژنوم ویروس شاید بعید نباشد روزی مثل واکسن فلج اطفال که خوراکی است در مورد بیماری کرونا حتی به یک واکسن خوراکی دست یابیم.

وی افزود: خانوادگی مبتلا شدن بیماران در روز‌های اخیر به علت شل شدن مراقبت‌ها در یک خانواده است و درخصوص تأثیر ژنتیک خانواده در ابتلای بیشتر افراد هنوز مشاهدات علمی وجود ندارد. بلکه، چون درخانه و خانواده کمتر افراد رعایت‌های بیرون از خانه را ادامه می‌دهند احتمال ابتلا نیز بیشتر می‌شود به همین علت این روز‌ها اغلب بیماران به صورت خانوادگی مبتلا می‌شوند

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید