بازگشایی مدارس در سایه وحشت از سیاست‌های دولت و کرونا

کدخبر: ۳۵۹۳۹۲
در آستانه بازگشایی مدارس انگلیس، نتایج تحقیقات به‌عمل آمده نشان می‌دهد که بسیاری از خانواده‌ها در این کشور در اوج بی اعتمادی به سیاست‌های مدیریت کرونا توسط دولت، نسبت به بازگشت فرزندانشان به مراکز آموزشی به طور جدی تردید دارند.
بازگشایی مدارس  در سایه وحشت از سیاست‌های دولت و کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایرنا: بازگشت به مدرسه در سال جدید تحصیلی برای بسیاری از خانواده‌های انگلیسی فراتر از روال همیشگی خرید لباس فرم برای فرزندانشان است. آنها هرچند نگران روند تحصیلی نسلی هستند که از فروردین گذشته به دلیل بحران کرونا خانه نشین شده‌ اما احتمال ابتلا به ویروس منحوس کرونا، بیش از پیش خانواده‌ها را نگران‌ کرده است.

دولت انگلیس از چند هفته پیش کارزار تبلیغاتی وسیعی را به راه‌انداخته تا درباره آنچه پیامدهای ناچیز ابتلا به کرونا در کودکان می‌خواند، به خانواده‌ها اطمینان خاطر دهد. مشاوران پزشکی دولت می‌گویند کودکان علائم خفیفی از کرونا را تجربه کرده و احتمال مرگ آنها نزدیک به صفر است. 

هم زمان مقررات انضباطی مدارس که در دوران قرنطینه به حالت تعلیق درآمد از هفته اینده لازم‌الاجرا خواهد شد تا با دانش‌آموزانی که در کلاس‌های درس حاضر نمی‌شوند برخورد قانونی صورت گیرد. در همین حال مدارس تدابیر ویژه‌ای را برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله تقسیم‌بندی دانش‌آموزان به گروه های کوچک‌تر، نصب علائم بهداشتی و فواصل اجتماعی و تفکیک راه‌روهای عبور و مرور دانش‌آموزان را در نظر گرفته‌اند تا احتمال انتقال کرونا به حداقل برسد. 

مسئولین وزارت بهداشت هم برخلاف توصیه عمومی، تاکید کرده‌اند که دانش‌آموزان در کلاس‌های درس از پوشیدن ماسک خودداری کنند. آنها همچنین از مدارس خواسته‌اند تا فعالانه با سیستم ردیاب کرونا وزارت بهداشت همکاری کرده تا موارد مشکوک مبتلا به این ویروس سریع‌تر شناسایی شوند. 

طبق قانون جدید کرونا مصوبه سال ۲۰۲۰ اگر نتیجه آزمایش کرونای هر فرد، از جمله دانش‌آموزان مدارس مثبت باشد، مسئولین وزارت بهداشت از این قدرت برخوردار هستند تا فرد بیمار را به مراکز درمانی منتقل و به‌مدت ۱۴ روز قرنطینه کنند. دولت به خانواده‌ها اطمینان داده که آزمایش کرونا با حضور والدین یا قیم دانش‌آموز صورت می‌گیرد؛ اما احتمال قرنطینه ۱۴ روزه به‌دور از خانواده، انگلیسی ها را به‌شدت نگران کرده است.

این تحولات سبب شده تا بسیاری از خانواده‌ها به‌فکر آموزش فرزندانشان از خانه افتاده و قید مدرسه را دست کم تا کشف واکسن موثر ویروس کرونا بزنند. هرچند دولت در خصوص غیبت دانش‌آموزان جرائم نقدی سنگینی در نظر گرفته که باید از سوی والدین پرداخت شود، اما به نظر می‌رسد که این مساله برای بسیاری از خانواده‌ها محلی از اعراب ندارد.

تحقیقات صورت گرفته توسط موسسه «چایلدکر» از ۵ هزار خانواده انگلیسی نشان می‌دهد که ۳۰ درصد آن‌ها قصد فرستادن فرزندانشان به مدرسه را ندارند. از این میزان ۹۱ درصد به آموزش از خانه تا کشف واکسن کرونا ادامه خواهند داد.

تارنمای «نت‌مامز» هم که بیشتر توسط مادران انگلیسی استفاده می‌شود در نظرسنجی اخیر به این نتیجه رسیده که ۲۰ درصد خانواده‌ها درباره فرستادن فرزندانشان به مدارس تصمیم گیری نکرده‌اند. از این میزان ۸۸ درصد حاضرند جریمه دولت را برای حفظ سلامتی فرزندانشان پرداخت کنند. بر اساس این نظرسنجی، بیش از یک سوم خانوادها اعتماد خود را به دولت در نحوه مدیریت کرونا از دست داده‌اند.

همچنین موسسه برناردو هم پیش بینی کرده که امسال صدها هزار دانش‌اموز از حضور در کلاس‌های درس محروم خواهند شد. این موسسه نسبت به ضرورت حمایت عاطفی از این دانش‌آموزان تاکید کرده است.

در حالی که والدین انگلیسی به تعبیر رسانه‌های این کشور با دشوارترین تصمیم‌گیری در یک نسل در خصوص نحوه تحصیل فرزندانشان روبرو هستند، شواهد نشان می‌دهد که اصرار دولت برای بازگشایی مدارس و رفتن دانش‌آموزان به مراکز آموزشی، در راستای ترمیم مشکلات اقتصادی در این کشور است.

گفته می شود بخش آموزش مسوول ۱.۹ درصد از مجموع ۲۰.۴ درصد سقوط اقتصادی انگلیس است.  به همین دلیل بوریس جانسون اصرار دارد با وجود همه خطرات احتمالی و حتی امکان شکل گیری موج دوم کرونا، به هر قیمتی شده مدارس را بازگشایی کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید