روشی سریع برای شناسایی مدارس آلوده به کرونا

کدخبر: ۳۵۹۴۲۰
اقتصادنیوز : دانشمندان دانشگاه کلرادو آمریکا توانستند به راهکاری سریع برای شناسایی اماکن آموزشی آلوده به ویروس کرونا دست یابند.
روشی سریع برای شناسایی مدارس آلوده به کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از راهکار‌های موثری که دولت‌ها برای کنترل شیوع ویروس کرونا در جامعه به کار می‌گیرند، افزایش تست از افراد به منظور شناسایی سریع مبتلایان و قرنطینه آن‌هاست. این کار می‌تواند منجر به قطع شدن زنجیره شیوع و در نتیجه مدیریت بیماری در جامعه شود. کشور‌ها از روش‌های مختلفی برای تست کرونا از افراد استفاده می‌کنند. دانشمندان آمریکایی در این زمینه به تازگی به روش خلاقانه‌ای دست یافته‌اند.

بر این اساس، همزمان با بازگشایی مدارس و نگرانی‌ها از شیوع کرونا در مراکز تحصیلی، دانشمندان دانشگاه کلرادو آمریکا با رصد فاضلاب مدارس موفق شدند به راهکاری سریع برای شناسایی مناطق آلوده دست یابند. در این روش، دانشمندان با هدایت بخشی از فاضلاب مدارس به یک جعبه و سپس آزمایش آن، از وجود ویروس در مراکز آموزشی مطلع می‌شوند.

برای مثال، روز چهارشنبه ۴ مدرسه در ایالت کلرادو هشداری مبنی بر احتمال ابتلا به ویروس کرونا در میان دانش آموزان دریافت کردند. در نمونه فاضلاب این مدارس ویروس کرونا مشاهده شده بود. مسئولان از دانش آموزان خواستند در صورتی که تست کرونای هفتگی خود را انجام نداده‌اند، حتما سریعا این کار را بکنند.

دانشمندان می‌گویند رصد فاضلاب برای تشخیص شیوع ویروس کرونا روش بسیار کارآمدی است. این روش حتی پیش از آنکه یک فرد مبتلا خود به بیماری‌اش پی ببرد می‌تواند از وجود آلودگی به ویروس خبر دهد.

کریستین منسفیلد، یکی از اساتید دانشگاه کلرادو در این باره گفت: این کار اولین اقدامی است که می‌توان برای شناسایی یک عامل بیماری زا انجام داد. این کار می‌تواند به شناسایی و انجام تست بیشتر منجر شود.

او افزود: ما اقدام به طراحی یک مکانیسم برای جمع آوری آرام مقدار بسیار ناچیزی از فاضلاب مدارس در شبانه روز کردیم. نمونه‌هایی که ما از فاضلاب به دست می‌آوریم، یک نمونه عمومی است و آن را نمی‌توان به فرد خاصی نسبت داد. اما این نمونه نشان‌دهنده ویروس کرونا در میان افراد است.

پس از شناسایی محل، می‌توان اقدام به انجام آزمایش از افراد آن مرکز کرد، سپس افراد دیگری که با بیماران در ارتباط بوده‌اند، قرنطینه می‌شوند. بدین صورت، می‌توان به راحتی از شیوع بیشتر ویروس در جامعه جلوگیری کرد. برای مثال، روز سه شنبه تست کرونای فاضلاب ۱۳ مرکز آموزشی مثبت اعلام شد. مقامات محلی امیدوارند با این روش بتوانند به بازگشایی بی‌خطر مدارس کمک کنند.

تاکنون ۶ میلیون و ۱۳۰ هزار تن در آمریکا به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. از این میان، ۱۸۶ هزار تن جان خود را از دست داده‌اند. دولت آمریکا در تلاش است با گسترش آزمایش‌های کرونا، به راهکاری برای مدیریت این ویروس دست یابد. بازگشایی مجدد مدارس در آمریکا به یک چالش سیاسی تبدیل شده است. با این حال، مقامات بهداشتی این کشور می‌کوشند با رعایت قوانین سختگیرانه، مدارس را در سراسر ایالات متحده بازگشایی کنند. دولت آمریکا به تازگی اعلام کرده است از اوایل ماه نوامبر (آبان ماه) واکسن کرونا را در بازار توزیع خواهد کرد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید