راه اندازی خطوط ویژه سرویس مدرسه در مسیرهای پر تردد

کدخبر: ۳۵۹۵۶۱
اقتصادنیوز : مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از تشکیل ۲۰ خط سرویس مدرسه خبر داد.

به گزارش اقتصادنیوز ،محمود ترفع صبح امروز در جلسه هماهنگی و نظارت بر ترافیک سطح شهر در روز آغاز سال تحصیلی جدید با بیان اینکه از دو ماه قبل کارگروه های آغاز سال تحصیلی جدید آغاز شده بود و نسبت به تامین قطعات و انجام امور فنی لازم ناوگان اتوبوسرانی اقدام کردیم، گفت: یکی از اقدامات ویژه این است که ۲۰ خط سرویس مدرسه که مختص دانش آموزان است در سطح شهر راه اندازی کردیم.

وی با بیان اینکه این خطوط در مسیرهایی است که بیشترین تعداد مدرسه را دارند، گفت: این اتوبوس ها صرفا دانش آموزان را سوار می کنند و بر رعایت هر چه بیشتر پروتکل ها توسط این سرویس ها تاکید شده است.

ترفع با اشاره به نظارت تصویری و میدانی اتوبوسرانی گفت: عوامل امداد خودرو در آماده باش هستند تا در صورت بروز مشکل نسبت به اعزام ناوگان اقدام کنند .

وی همچنین اضافه کرد که تجهیزات جدید برای ضدعفونی کردن اتوبوس ها خریداری شده است.

علیرضا قنادان هم در جلسه امروز  با بیان اینکه سازمان تاکسیرانی تحت کارگروه ماده ۱۸ همکاری های مشترکی با اداره کل آموزش و پرورش در قالب آمادگی سرویس مدارس دارد، گفت: از چند ماه قبل جلسات ما با آموزش و پرورش در خصوص ساماندهی و صدور مجوز شرکت های مجاز سرویس مدرسه و همچنین صلاحیت سنجی سرویس های مدارس آغاز شد که در این راستا صلاحیت ۱۵۳ شرکت تایید و ۱۵ هزار راننده نیز در قالب پیامک هایی که برای آنها ارسال کردیم آمادگی خود را برای حضور در ناوگان حمل و نقل عمومی اعلام کردند.

وی افزود: از این ۱۵ هزار راننده تاکسی تنها ۵۰۰ نفر جدید بودند که بررسی صلاحیت های آنها در دستور کار قرار دارد.

قنادان ادامه داد: چاپ برچسب سرویس مدارس انجام شده و از امروز توزیع آن در میان سرویس های مدارس تا پایان هفته ادامه خواهد داشت.

در ادامه این جلسه شهردار تهران به صورت مجازی زنگ آغاز سال تحصیلی یکی از مدارس را به صدا درآورد .

پیروز حناچی  در آیین نواختن زنگ مدرسه دخترانه مکتب الزهرا در منطقه 14 با بیان این که امسال به  دلیل شیوع ویروس کرونا در همه دنیا شاهد تغییر در نحوه آغاز سال تحصیلی و فعالیت مدارس هستیم، گفت: البته این مشکل همه کشورها است. اما می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی حضور در مدارس را موثرتر کرد.

وی با بیان این که آموزش دانش آموزان و رعایت پروتکل‌های بهداشتی از موضوعات مهم با آغاز سال تحصیلی است، افزود: البته کشور ما در مقایسه با سایر کشورهای جهان در مقابله با شیوع کرونا وضعیت متفاوتی دارد، چرا که کرونا با تحریم‌های ظالمانه وشرایط خاص فعلی آمیخته شده و ما فشار مضاعفی را تحمل می‌کنیم.

شهردار تهران با بیان این که در شرایط کرونایی رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مدارس به خصوص مدارس پر جمعیت کار سختی است که لازم است با افزایش سطوح و استفاده حداکثری از امکانات مدارس و همچنین حضور مجازی دانش آموزان این مهم را اجرایی کرد، گفت: البته اعلام شده که 80 درصد امکان انتقال این ویروس مربوط به رعایت بهداشت فردی است که ما باید فرزندانمان را توجیه کنیم که ضمن رعایت بهداشت فردی، از دست زدن به سطوح و غیره خودداری کنند.

حناچی با تاکید بر این که ما در شهرداری تهران تهمیدات لازم برای تردد امن در مسیر پیاده، سواره، تاکسی، اتوبوس ، مترو و غیره را به نحوه احسنت اجرایی می کنیم، اظهار کرد: شهرداری تهران  در راستای ماموریت اجتماعی خود به مدارس تا حد امکان رسیدگی می‌کند و اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید