"اورامانات" در آستانه ثبت جهانی/ حضور یونسکو در کرمانشاه

کدخبر: ۳۵۹۷۰۶
اقتصادنیوز: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: ارزیابان یونسکو 31 شهریور برای بازدید از منظر فرهنگی تاریخی اورامانات وارد کرمانشاه خواهند شد.
"اورامانات" در آستانه ثبت جهانی/ حضور یونسکو در کرمانشاه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا: امید قادری در نشست ستاد رفع موانع ثبت جهانی شدن منظر فرهنگی تاریخی اورامانات که عصر امروز (15 شهریور)با حضور معاون وزارت میراث فرهنگی برگزارشد، در تشریح آخرین روند پرونده ثبت جهانی شدن منظر فرهنگی تاریخی اورامانات، اظهار کرد: این پرونده اواخر سال گذشته به یونسکو ارسال شد و اوایل امسال هم پس از بررسی آن اعلام کردند که این منظر قابلیت ثبت جهانی شدن را دارد.

وی تصریح کرد: در این راستا ارزیابان یونسکو به منظور راستی آزمایی پرونده و بررسی وضعیت منطقه 31 شهریور وارد کرمانشاه می‌شوند و تا 10 مهر به بازدید از منظر فرهنگی تاریخی اورامانات می‌پردازند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان بااشاره به فرصت کوتاه پیش رو تا زمان ورود ارزیابان یونسکو به استان، اعلام کرد: برخی موانع در منطقه وجود دارد که تا پیش از آمدن ارزیابان باید آنها را بصورت اضطراری رفع کنیم، لذا نیازمند مشارکت و همراهی همه دستگاه های ذیربط هستیم.

وی با تاکید براینکه رفع این موانع یک اقدام جهادی می‌طلبد، عنوان کرد: اگر بتوانیم تا پیش از آمدن ارزیابان این موانع را برطرف و نظر مثبت آنها را جلب کنیم، پس از آن باید برنامه هایی اجرایی شود.

قادری افزود: این برنامه ها و طرح ها به اعتبارات نیاز دارد و بعد از رفتن ارزیابان باید به سرعت وارد فاز اجرایی شود.

وی تاکید کرد: اگر بتوانیم اقدامات را طبق برنامه پیش ببریم، می توانیم بهار سال آینده شاهد ثبت جهانی شدت اورامانات باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تصریح کرد: همچنین به منظور کمک به شناسایی و رفع موانع ثبت جهانی شدن اورامانات تیم هایی از سایر پایگاه های ثبت جهانی شده کشور به کرمانشاه آمده‌اند.

وی خاطر نشان کرد: خوشبختانه در برنامه ثبت جهانی شدن اورامانات از برنامه عقب نبودیم، تنها مشکل مشخص نبودن زمان اعزام ارزیابان بود که به دلیل شیوع بیماری کرونا به تاخیر افتاده بود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید