گزارش اقتصادنیوز ازجلسه بررسی قانون صلاحیت ذی‌حسابان در شورای شهر

محسن هاشمی: ژان والژان هم دزدی کرد، اما شهردار خوبی شد

کدخبر: ۳۵۹۸۶۹
‌رئیس شورای شهر تهران در جریان بررسی شاخص‌های عمومی ذیحسابان درباره پیشنهاد حذف شائبه‌هایی که سلامت مالی و اداری افراد برای تصدی این پست را مخدوش می‌کند، از اعضا خواست با نگاه به شخصیت ژان والژان و کتاب بینوایان به اصلاح این ماده رای بدهند.
محسن هاشمی: ژان والژان هم دزدی کرد، اما شهردار خوبی شد

به گزارش اقتصادنیوز در جلسه امروز شورای شهر پایتخت طرح نظام‌نامه انتخاب، ارزیابی و نظارت بر عملکرد ذی‌حساب و قائم مقامان ذی‌حساب شهرداری تهران مورد بررسی قرار گرفت. محمد سالاری در این زمینه پیشنهاد کرد، بخشی از ماده 4 این طرح که شاخصی ندارد و سنجش‌پذیر نیست، حذف شود.

در ماده 4 این طرح که به شاخص‌های عمومی ذی‌حسابان اختصاص دارد، آمده است فقدان هرگونه سوءسابقه و پرونده در هیات‌های رسیدگی به تخلفات اداری و یا شائبه‌هایی که سلامت مالی و اداری فرد را مخدوش می‌کند .

به گفته سالاری شائبه‌هایی که سلامت مالی و اداری را مخدوش می‌کند سنجش پذیر نیست. محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران هم در تایید پیشنهاد سالاری گفت:  این پیشنهاد خوبی است به ویژه ما اصلاح‌طلب ها که هر کدام یک پرنده برای زمان رد صلاحیتمان داریم .

حجت نظری در مخالفت با این پیشنهاد گفت: ‌اگرشائبه به تبرئه فرد ختم نشود و منجر به محکومیت شود تکلیف چیست؟ ما مواردی در شهرداری داریم که مدیری پرونده قطعی دارد اما منجر به انفصال خدمت نشده است و حتی افرادی با داشتن رای قطعی منصوب هم شدند .

او ادامه داد :‌علی رغم ادعاهایی که می‌شود و در برخی موارد بازرسی و حراست هم با نگاه خطی و سیاسی به موضوعات ورود می کنند .

هاشمی خطاب به نظری گفت :این پیشنهاد را با نگاهی به فیلم بینوایان و شخصیت ژان والژان بررسی کنید. که نظری گفت : شخصیتی هم مانند طبری داریم که هاشمی پاسخ داد هنوز کتاب طبری نوشته نشده و سال‌های بعد که کتابش را نوشته شد براساس آن حرکت می‌کنیم، اما فعلا ما شخصیتی داریم به نام ژان والژان که زندان رفته و به کلیسایی می‌رود و دزدی می‌کند اما وقتی تبرئه می‌شود به شهر دیگری می رود و شهردار می‌شود و شهردار خوبی هم می‌شود و از اعضا می‌خواهم با اصلاح این ماده با نگاه به کتاب بینوایان رای بدهند که این اصلاح رای آورد .

 

  • وطن پرست
    0

    سلام وقت بخیر
    من با مطلب کاملا مخالفم مگر در کشور ما آدم سالم تمام شده است که مجبوریم دزد سرکار بگذاریم چرا در کشور ما در هر دوره مجلس چه اصلاح طلب چه اصولگرا تعدادی افراد مشخص وزیر میشوند در کشور افرادی هستند ۵ الی ۶ وزارتخانه وزیر شده اند قبول دارم مدیریت یک علم جداگانه است ولی مدیری که اقتصاد خوانده با مدیری که منابع انسانی یا علوم طبیعی خوانده تخصصش یکی نیست

  • احمد قاسمی بسیجی دفاع مقدس و بازنشسته فرهنگی
    0

    آن دزدی بوده است شهردار شده است نه اینکه شهرداری دزدی کرده است

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید