قلدری ترامپ برای ترزا می

کدخبر: ۳۶۰۰۳۵
منابع مدعی شده‌اند، ترامپ برای خشمگین کردن ترزا می با وی قلدری کرده و از رفتارهای نامناسب و تبعیض آمیز جنسیتی برای توضیح یکسری بدیهیات در سلسله نشست‌ها و گفتگوهایش استفاده کرده است.
قلدری ترامپ برای ترزا می

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نوشته روزنامه دیلی میل، یکی از مقام‌ها گفته که حتی می‌ترسیده ترزا می، نخست وزیر سابق انگلیس در جریان یک تماس تلفنی درباره واکنش دولت واشنگتن به حملات سالزبری و خسته شدن از رفتارهای لجوجانه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، جیغ بکشد یا شروع به گریه و زاری کند.

در جریان نخستین نشست در ژانویه ۲۰۱۷ پس از روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا و دیدارش با ترزا می در کاخ سفید، ترامپ پرسیده بود: چرا بوریس جانسون، وزیر خارجه وقت نخست وزیر نیست؟ آیا او این شغل را نمی‌خواست؟

و ترزا می هم گفته بود که جانسون خودش از به دست گرفتن پست نخست وزیری انگلیس پا پس کشیده بود.

گفتگوی دیگری بین می و ترامپ در پی حملات با عامل اعصاب نوویچوک در سالزبری در مارس ۲۰۱۸ انجام شد؛ حمله‌ای که در آن سرگئی اسکریپال، جاسوس دو جانبه سابق روس و دخترش یولیا مورد هدف بودند. آمریکا در پی این گفتگوها ۶۰ روس شامل ۱۲ افسر اطلاعاتی از هیات این کشور در سازمان ملل را ماه آوریل همان سال اخراج کرد.

نخست وزیر سابق انگلیس به ترامپ تاکید کرده بود که رهبری اقدامی بین‌المللی علیه روسیه را به دست بگیرد اما ترامپ به این پیشنهاد واکنش نشان داده و بجایش گفته بود که این اتحادیه اروپاست که باید چنین اقداماتی را در پیش بگیرد.

این گفتگوی تلفنی به قدری خسته کننده بود که یکی از مقام‌های آمریکایی مطلع گفت، این احتمال وجود داشت که ترزا می، زیر گریه بزند.

روزنامه ساندی تلگراف نیز گزارش کرد، ترامپ حتی در جریان گفتگوهای جدی بین خودش و ترزا می لحنی قلدرمآبانه و دستوری داشت و پس از آنکه ترامپ قصد داشت تا گفتگوها را از مسیرش منحرف کند، این می بود که گفتگو را به مسیر اصلی خود برگرداند.

اما بوریس جانسون متفاوت رفتار کرد؛ او روابطش را با افرادی شکل داد که به ترامپ نزدیک بودند که از آن میان می‌توان به جارد کوشنر، داماد و مشاور ارشد رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد. اخیرا نیز در نشستی بین کوشنر و دومینیک راب، وزیر خارجه انگلیس شرکت کرد که درباره اوضاع در خاورمیانه و روند صلح در این منطقه بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • اعلام آمار تامین ارز کالاهای اساسی، صنایع و واردات در برابر صادرات از ابتدای سال تاکنون

      اقتصادنیوز: بر اساس بررسی‌ها از ابتدای فروردین سال جاری تا ۲۸ ام مجموعا حدود ۲.۵ میلیارد دلار ارز به گروه‌های مختلف…

    کارگزاری مفید