درخواست مجلس نمایندگان برای تعلیق رییس اداره پست آمریکا؛ افشای طرح ترامپ برای ناکارآمدی رای پستی

کدخبر: ۳۶۰۳۳۱
اقتصادنیوز: دموکرات‌های مجلس نمایندگان روز سه شنبه خواهان تعلیق رییس اداره پست آمریکا و انجام تحقیقات در مورد عملکرد وی شدند.
درخواست مجلس نمایندگان برای تعلیق رییس اداره پست آمریکا؛ افشای طرح ترامپ برای ناکارآمدی رای پستی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از رویترز، به دنبال گزارش هایی مبنی بر پرداخت‌های غیرقانونی "لوییس دی جوی" به کارمندان سابق با اهداف سیاسی و انتخاباتی، هیئت نظارت مجلس نمایندگان خواستار تعلیق وی از خدمت و انجام تحقیقات در مورد عملکرد وی شد.

"کارولین مالونی" رئیس کمیته نظارت و اصلاح مجلس نمایندگان در بیانیه‌ای گفت: اگر اتهامات درست باشد، دی جوی نه تنها به دلیل نقض قانون بلکه به علت دروغ گفتن به کنگره تحت پیگرد قرار خواهد گرفت. 

مالونی افزود: ما این موضوع را بررسی خواهیم کرد، اما من معتقدم هیئت رئیسه باید در اقدامی فوری بلافاصله دی جوی را معلق کند.

به دنبال تلاش دموکرات‌ها در این زمینه، مارک میدوز رییس کارکنان کاخ سفید با حمایت از دی جوی، دموکرات‌ها را به راه اندازی تحقیقات با اهداف سیاسی متهم کرد.

دی جوی که از حامیان مالی کارزار انتخاباتی دونالد ترامپ است اخیرا به دلیل ایجاد تغییراتی در سیستم رای دادن از طریق پست یک جنجال سیاسی به پا کرد و منتقدان می‌گویند این تغییرات باعث تاخیر در ارسال و شمارش آرا انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر خواهد شد.

دمکرات‌ها رییس اداره پست آمریکا را متهم کرده‌اند که در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری امسال که میلیون‌ها نفر از رای‌دهندگان به دلیل بحران کرونا ترجیح می‌دهند رای خود را از طریق پست بفرستند عمدا خدمات اداره پست آمریکا را مختل کرده و این باعث تاخیر در ارسال و شمارش آرا خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید