حمله هوایی به جنوب عربستان

کدخبر: ۳۶۰۳۴۴
اقتصادنیوز: رسانه‌های رسمی سعودی بامداد چهارشنبه از حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به منطقه جنوبی عربستان خبر دادند.
 حمله هوایی به جنوب عربستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رسمی عربستان (واس) به نقل از "ترکی المالکی" سخنگوی رسمی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان ضمن تأیید حمله پهپادی نیروهای انصارالله به این کشور مدعی شد: نیروهای مشترک ائتلاف موفق به رهگیری و انهدام یک فروند پهپاد انفجاری شدند که از سوی حوثی‌ها به سوی منطقه جنوبی عربستان شلیک شده بود.

مالکی برای توجیه ناکارآمدی سامانه دفاع موشکی عربستان مدعی شد که این حمله عمدی و هدفمند به مراکز غیر نظامی منطقه جنوبی عربستان انجام گرفت.

سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان یکشنبه شب گذشته نیز اعلام کرد که شهر "أبها" در جنوب غرب عربستان هدف حمله پهپادی انصارالله قرار گرفت.

وی مدعی شده بود که این حمله خسارت جانی نداشت اما ترکش‌های این پهپاد، به فرودگاه بین‌المللی أبها [در جنوب عربستان] اصابت کرده است.

المالکی افزود که این حمله پهپادی ساعات پایان سه‌شنبه روی داده است.

رسانه‌های رسمی سعودی پنجشنبه شب گذشته نیز از حمله موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به جنوب عربستان سعودی خبر دادند.

نیروهای مسلح یمن سوم تیرماه گذشته نیز در چهارمین عملیات «مقابله به مثل» که از آن با عنوان «تعادل بازدارندگی» یاد می‌شود، ریاض پایتخت عربستان را هدف موشکی و پهپادی قرار داده بودند.

عربستان پس از حدود تقریبا پنج سال از آغاز جنگی همه جانبه که علیه مردم یمن به راه انداخت، نه‌تنها به اهداف خود دست نیافته، بلکه هزینه‌های زیادی را به اقتصادش تحمیل کرده است.

انصارالله پس از آن که عربستان توافق آتش‌بسی را که خود اعلام کرده بود، نقض کرد، حملاتش را به مراکز حساس نظامی سعودی از سر گرفته است.

یمن از ۲ سال گذشته توانسته در زمینه تولید سلاح‌های هوایی به پیشرفت قابل توجهی برسد که پیروزی‌های ارتش یمن و درماندگی دفاع هوایی عربستان را به دنبال داشته است.

نگاهی به افزایش توان موشکی و پهپادی یمن، نشان می‌دهد که یمنی‌ها از حدود سه سال پیش به تولید موشک‌های پیشرفته و نیز هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) پرداخته‌اند اقدامی که موجب برتری نظامی در مقابله با تجاوز سعودی‌ها شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید