جدیدترین موشکی که آمریکا ساخت+ عکس

کدخبر: ۳۶۰۳۸۹
آزمایشگاه دارپای ارتش آمریکا دو نمونه اولیه جدید از موشک‌های مافوق صوت را تولید کرده که از توانایی پرواز طولانی برخوردارند و سال آینده آزمایش می‌شوند.
جدیدترین موشکی که آمریکا ساخت+ عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، این موشک‌ها که از نوع HAWC هستند، پنج برابر سرعت صوت حرکت می‌کنند و همین سرعت بالا باعث می‌شود سیستم‌های پدافند فرصت چندانی برای مقابله و واکنش در برابر این موشک‌ها وجود نداشته باشد. همین سرعت بالا باعث می‌شود موشک‌های یادشده در صورت قفل کردن بر روی هدف بدون نیاز به مواد منفجره زیاد تخریب زیادی به بار آورند.

موشک جدید به فناوری پیشرفته خنک سازی، کنترل نحوه حرکت و ناوبری برای سالم ماندن در شرایط مختلف آب و هوایی و در ارتفاع پروازی بسیار زیاد مجهز است و سیستم پیشرانه آن مانور زیاد و منعطف موشک را تسهیل می‌کند. مدل جدید این موشک با مکش هوا موتور خود را تغذیه می‌کند و همین مساله حرکت موشک در ارتفاع کم و نزدیک به هدف را برای مدت طولانی‌تری ممکن می‌کند. این مساله قابلیت مانور موشک‌های یادشده را بالا می‌برد و در نتیجه کشف و نابودی آنها سخت‌تر می‌شود.

سیستم پیشرانه این موشک مبتنی بر استفاده از پیشرانه هیدروکربنی مجهز به سیستم اسکرام جت و سیستم مدیریت حرارتی برای پرواز پایدار مافوق صوت است که تا سال ۲۰۲۱ تکمیل خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید