چرا سیاست‌های واشنگتن در قبال ایران ناکام ماند؟

کدخبر: ۳۶۰۴۶۰
نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین در توییتی دلایل ناکام ماندن سیاست‌های یکجانبه واشنگتن در قبال ایران را تشریح کرد.
چرا سیاست‌های واشنگتن در قبال ایران ناکام ماند؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین روز چهارشنبه در توییتی در پاسخ به کاربری که به استفاده این مقام روس از "سیاست شکست خورده" در توییت قبلی خود انتقاد کرده بود، نوشت: خودتان با سال ۲۰۱۶ مقایسه و سپس قضاوت کنید. در سال ۲۰۲۰ ما شاهد افزایش تنش در خلیج فارس، کاهش تعهدات ذیل برجام، ضربه دیدن چندجانبه‌گرایی و عدم اشاعه هسته‌ای، انزوای آمریکا بر سر برجام در شورای امنیت سازمان ملل و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و رنجش مردم ایران هستیم. آیا این یک سیاست موفق است؟

میخائیل اولیانوف پیشتر در واکنش به اظهارات مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا درباره ذخایر غنی شده اورانیوم در برنامه هسته‌ای ایران در پیامی توییتری نوشته بود: فاصله گرفتن ایران از تعهدات برجام نتیجه مستقیم فشار آمریکا است. تحریم های غیرقانونی را پایان دهید و ایران بلافاصله به پایبندی کامل باز خواهد گشت.

اولیانوف در ادامه نوشت: آمریکا به جای این، قرار است سیاست شکست خورده اش را که به امنیت و عدم اشاعه تسلیحاتی آسیب می زند ادامه دهد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید