واردات موتورسیکلت های لوکس و میلیاردی توسط یک فدراسیون ورزشی

کدخبر: ۳۶۰۷۶۶
اخیرا مکاتباتی بین سرپرست فدراسیون موتورسواری با مدیر کل صنایع حمل و نقل وزارت صنعت، معدن و تجارت برای معرفی برخی اشخاص در جهت انجام ثبت سفارش واردات موتورسیکلتهایی با حجم موتور سنگین انجام شده است.

به گزارش اقتصادنیوز، تسنیم در گزارشی مدعی شد، در مکاتبه اول میان آقای ن با جعفرپور مدیر کل دفتر خودرو و نیرو محرکه وزارت صمت آمده است، پیرو مکاتبات قبلی به استحضار می‌رساند با توجه به صدور مجوز 30 نفر از ورزشکاران این فدراسیون به شرح پیوست خواهشمند است دستور فرمایید لیست پیوست را در سازمانه مجوزها (مجوز ارزی) تأیید فرمایید.

واردات موتورسیکلتهای لوکس و میلیاردی در شرایط تنگنای ارزی توسط یک فدراسیون ورزشی

در ادامه این نامه آمده است، ارز وارداتی این موتورسیکلت ارز بانکی می‌باشد که از محل حساب ارزی اشخاص قابل پرداخت می‌باشد و هیچگونه ارز دولتی و غیردولتی به آنها تعلق نمی‌گیرد.

به گزارش تسنیم، نگاهی به فهرست پیوست اشاره شده در نامه زیر نشان می دهد، با توجه به ممنوعیت واردات موتور سیکلت های سنگین در شرایط تنگنای ارزی، تعداد قابل توجهی از موتور سیکلتهای ذکر شده در جدول پیوست دارای ارزش میلیاردی بوده و به نوعی موتور سیکلت لوکس محسوب می‌شوند.

واردات ,

این درحالی است که در مرداد ماه امسال یکی از مدیران کل وزارت صمت، پاسخ مشخصی به این مکاتبه داده است،

مدیر کل صنایع حمل و نقل وزارت صمت، در خصوص واردات موتور سیکلتهای ورزشی نوشته است، بازگشت به نامه‌های شماره 371/136 مورخ 99/4/2 و شماره 371/137 مورخ 99/4/2 و با توجه توانمندی‌های ایجاد شده برای تولید انواع موتورسیکلت تحت برندهای معتبر جهانی در داخل کشور و به دلیل محدودیت‌های تخصیص ارز، خواهشمند است دستور فرماید سیاست‌ها و رویه‌های معرفی ورزشکاران، ضوابط نقل و انتقال موتورسیکلت‌های ورزشی و نیازهای سالیانه به تفکیک نوع موتورسیکلت را جهت امکان‌سنجی تولید داخل و برنامه‌ریزی برای تأمین از طریق سازندگان داخلی به این دفتر ارسال نمایند.

ضمنا مقتضی است فهرست درخواست‌ها مجددا بررسی شده و درخواست های اولویت‌دار ارسال گردد.

یکی از ابهاماتی که در این بین وجود دارد این است که با چه هدفی  در شرایط تنگنای ارزی پیگیریهایی برای واردات و ثبت سفارش این کالاهای ارز بر انجام میشود، در سنوات اخیر چه تعداد موتور سیکلتهای سنگین (1000 سی سی به بالا) ثبت سفارش و ترخیص شده است؟ چه افرادی توانسته اند از محل فضای مجوز مربوط به فدراسیون اقدام به ترخیص موتور سیکلت با حجم موتور بالا کنند؟

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید