آخرین تصمیم روسیه درباره توافقات با بلاروس

کدخبر: ۳۶۱۴۲۷
پوتین در دیدار با لوکاشنکو در سوچی اعلام کرد: روسیه به همه توافقات خود با بلاروس متعهد است.
آخرین تصمیم روسیه درباره توافقات با بلاروس
به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه امروز در دیدار با الکساندر لوکاشنکو همتای بلاروسی خود در شهر سوچی اعلام کرد: می دانیم که چه اتفاقی در بلاروس افتاده است؛ همچنین از حوادث مرتبط با انتخابات در این کشور نیز آگاه هستیم.

رئیس جمهور روسیه در این خصوص ادامه داد: ما طرفدار آن هستیم که مردم بلاروس خودشان و بدون هیچ دخالت و فشاری از سوی کشورهای خارجی و به صورت مسالمت آمیزی به گفتگو پرداخته و از عهده این شرایط دشوار برآیند.

ولادیمیر پوتین در ادامه این رایزنی اضافه کرد: مسکو به تمامی توافقات خود با بلاروس متعهد می ماند. ما بلاروس را نزدیک‌ترین متحد خود می دانیم و لذا همه تعهداتمان در قبال این کشور را نیز به انجام خواهیم رساند. همکاری متقابل میان روسیه و بلاروس در حوزه دفاعی تداوم خواهد یافت. در جریان پیشنهاد شما مبنی بر آغاز فعالیت در خصوص قانون اساسی هستیم؛ این امر را منطقی، به موقع و معقول می دانیم.

رئیس جمهور بلاروس هم در دیدار با همتای روسیه ای خود گفت: تحولات اخیر نشان داد که باید بیشتر از قبل به برادرمان روسیه نزدیک شویم، از جمله در حوزه ی اقتصادی.  روسیه و بلاروس باید ارتش های خود را آماده کنند تا در صورت لزوم با تهاجم خارجی به مقابله بپردازند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید