جو بایدن:

مخالفت ترامپ با گرمایش زمین، عامل آتش‌سوزی‌های آمریکا است

کدخبر: ۳۶۱۵۰۰
اقتصادنیوز؛ جو بایدن، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باز هم درباره آتش‌سوزی‌های گسترده این کشور به دونالد ترامپ تاخت.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از شفقنا؛ جو بایدن گفت: ترامپ یک «آتش‌زن آب و هوایی» است چرا که با رد تاثیرات گرمایش جهانی روی آتش‌سوزی‌های اخیر، در فاجعه رخ داده برای آمریکا دخالت دارد.

انتقاد دموکرات‌ها از ترامپ درباره آتش‌سوزی‌ها در نوار غربی آمریکا درحالی است که خود او عدم مدیریت صحیح بر مراتع، جنگلداری و آبخیزداری را عامل اصلی این آتش‌سوزی‌ها عنوان کرده و گفته من فکر نمی‌کنم علم در این مورد درست بگوید.

کشمکش دموکرات‌ها به رهبری جو بایدن و ترامپِ جمهوریخواه بر سر منشاء آتش‌سوزی‌ها و نحوه مقابله با آن درحالی است که چندین میلیون هکتار از مراتع و جنگل‌ها در چندین ایالت غربی از جمله کالیفرنیا و اورگون به خاکستر تبدیل شده و ۳۶ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. ده‌ها هزار آتش نشان و نیروی مردمی شبانه‌روز در حال تلاش برای خاموش کردن آتش هستند اما شدت گرما و وزش باد کار را برای مهار آتش به شدت دشوار کرده است.

مخالفت ترامپ با ایده گرمایش جهانی و تاثیر آن روی آتش‌سوزی‌های اخیر درحالی است که وی در بدو ورود به کاخ سفید، آمریکا را از پیمان آب و هوایی پاریس خارج کرد. وی گرمایش جهانی را توطئه و توهم دانشمندان می‌داند. وی که برای بررسی وضعیت این رخداد به کالیفرنیا رفته به خبرنگاران گفت همه این مشکلات به خاطر مدیریت است، دیگر کشورها اصلاً مشکلی به نام آتش سوزی ندارند. این ادعای ترامپ درحالی مطرح می‌شود که آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع در سیبری، برزیل و استرالیا میلیون‌ها هکتار زمین حاصلخیز را به بیابان تبدیل کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید