تجمع بالای ۶ نفر در بریتانیا «عمل مجرمانه» اعلام شد

کدخبر: ۳۶۱۶۶۵
اقتصادنیوز: پریتی پتل، وزیر کشور بریتانیا گفت طبق محدودیت‌های وضع شده جدید در این کشور از این پس نشست ‌و ‌برخاست بالای شش نفر ممنوع است و در صورت مشاهده چنین موردی افراد می‌توانند آن را به پلیس اطلاع دهند.
تجمع بالای ۶ نفر در بریتانیا «عمل مجرمانه» اعلام شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اسکای‌نیوز قانون منع تجمع بالای ۶ نفر از جمله محدودیت‌هایی است که به دلیل شیوع همه‌گیری کرونا در بریتانیا وضع شده است. پیش از این تجمع بالای سی نفر در بریتانیا ممنوع اعلام شده بود.

خانم پتل گفت: «اگر من رفتار نامناسبی را ببینم و مشاهده کنم که افراد در زمینه رعایت مقررات ضد کووید-۱۹ غیرمسئولانه عمل می‌کنند صادقانه بگویم که سریعا با پلیس تماس می‌گیرم و کار درست هم همین گزارش دادن است.»

وی با تاکید بر اولویت سلامت عمومی و رد اینکه گزارش‌دهی به پلیس همان «فضولی و چغلی همسایگی» است، گفت: «ممکن است این کار از آن زاویه دیده شود، اما من فکر نمی‌کنم این دو قضیه به هم مربوط باشند. این اقدام جدید درباره پیروی نکردن از مقررات است. درباره این واقعیت که همه ما باید مسئولیت شخصی را بپذیریم.»

بریتانیا مقررات محدودیت‌زا را پس از آن از روز دوشنبه تشدید کرده است که شمار مبتلایان جدید در این کشور از حدود هزار نفر به حدود سه هزار نفر در روز رسیده است.

قانون منع تجمع بالای شش نفر در بریتانیا البته برای مدارس، محل کار، مراسم‌ عروسی‌ و تشییع جنازه و همچنین تیم‌های ورزشی که از دستورالعمل دولتی برای مقابله با شیوع ویروس کرونا پیروی می‌کنند لازم الاجرا نیست.

وزیر کشور بریتانیا گفت: «نشست و برخاست در شرایطی که کرونا وجود دارد ممنوع شده است. این قانون به این منظور وضع شده تا اطمینان یابیم مردم هشیار هستند و سلامتی افراد دیگر را در خطر نمی‌اندازند. کرونا در حال افزایش است و این کار درستی است که همه آنچه می‌توانیم انجام دهیم تا از سلامت عمومی محافظت کنیم.»

تا کنون در بریتانیا حدود ۳۷۰ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند که از این تعداد بیش از ۴۱ هزار نفر جان خود را از دست داده‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید