هاشمی طبا: اصولگرایان و پایداری ها می‌خواستند مردم بدبین شوند و در انتخابات حضور پیدا نکنند/ نظامی بودن کاندیدا ایرادی ندارد

کدخبر: ۳۶۱۷۱۳
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۹۶ گفت: همه تلاش‌ اصولگرایان و پایداری‌ها بر این بوده که مردم بدبین شوند و در انتخابات حضور پیدا نکنند تا در نهایت، تنها تعداد کمی که به آنها تمایل دارند کاندیدا شده و انتخاب شوند.
هاشمی طبا: اصولگرایان و پایداری ها می‌خواستند مردم بدبین شوند و در انتخابات حضور پیدا نکنند/ نظامی بودن کاندیدا ایرادی ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، مصطفی هاشمی‌طبا، کاندیدای پیشین انتخابات ریاست جمهوری، در این باره که تا چه میزان، احتمال دوقطبی شدن انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ وجود دارد؟ گفت: اینکه انتخابات دو قطبی‌ خواهد شد یا خیر، در حد پیش‌بینی است؛ بنده هم که اهل پیش‌بینی نیستم در واقع باید بررسی کنیم که چه اتفاقاتی در آینده رخ خواهد داد و همچنین چه کسانی به میدان خواهند آمد؟

فعال سیاسی اصلاح‌طلب افزود: صحبت‌هایی که درباره انتخابات ۱۴۰۰ مطرح می‌شود بیشتر دلخواه گویندگان آن است چراکه آنها می‌خواهند آنگونه که می‌گویند به واقعیت تبدیل شود، وگرنه چه کسی از آینده خبر دارد؟ به نظر می‌رسد افراد مختلفی در تیپ‌ها و صنف‌های گوناگون برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌ نام خواهند کرد حال اینکه به تعبیری قدرت کدام کاندیدا بر دیگری غلبه کند، بحثی دیگر است.

هاشمی‌طبا با بیان اینکه نظامی بودن کاندیدا ایرادی ندارد، تشریح کرد: مهم نیست فرد کاندیدا دارای پوشش لباس نظامی باشد یا نه، بلکه نکته مهم این است که در ذهن آن کاندیدا چه می‌گذرد و چه برنامه‌هایی دارد.

این چهره سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به اینکه آیا انتخابات ۱۴۰۰، تکرار وضعیت انتخابات اخیر مجلس و رد صلاحیت اصلاح طلبان است یا خیر؟ بیان کرد: اگر انتخابات ۱۴۰۰ از سوی مردم مورد استقبال واقع شود، یقینا شکل و روند انتخابات به گونه دیگری رقم خواهد خورد. به هر حال همه تلاش‌ اصولگرایان و پایداری‌ها بر این بوده که مردم بدبین شوند و در انتخابات حضور پیدا نکنند تا در نهایت، تنها تعداد کمی که به آنها تمایل دارند کاندیدا شده و انتخاب شوند.  

کاندیدای پیشین انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ عنوان کرد: همانطور که رسایی، چندی پیش اعلام کرده بود باید تعداد کمی رأی دهنده بیایند تا اصولگرایان انتخاب شوند. از این رو نتیجه انتخابات به میزان استقبال مردم بستگی دارد، به بیانی دیگر اگر استقبال مردم کم شود همان گروه خاصی که به مجلس راه پیدا کرده‌اند، این بار نیز در انتخابات ریاست جمهوری پیروز خواهند بود اما اگر استقبال مردم، بیشتر شود یقینا نتیجه متفاوت خواهد شد.

او با اشاره به چهره‌هایی که به عنوان کاندیدا مطرح می‌شوند، بیان کرد: در واقع مطرح شدن کاندیداها چندان مهم نیست بلکه بستگی به این مسئله دارد که این، کاندیداها چه برنامه‌هایی را ارائه دهند، تا چه حد با واقعیت‌ها روبرو شوند و در نتیجه تا چه حد با مردم صمیمی سخن بگویند. متأسفانه چه اصلاح‌طلبان و چه اصولگرایان، دنبال این هستند که با شعارهای پوپولیستی وارد انتخابات شوند و به مردم وعده و وعید بدهند؛ آن هم وعده‌هایی که هیچ کدام قابل اجرا نیست.

هاشمی‌طبا درباره نقش نخبگان در روشن کردن مسائل برای مردم تصریح کرد: نخبگان صدای‌شان به جایی نمی‌رسد ممکن است بتوانند با یک روزنامه مصاحبه کنند یا مقاله‌ای بدهند، این اقدامات، موثر نیست در واقع آنچه در حال حاضر هم، کشش دارد و هم تاثیرگذار است جریان سیاسی و تبلیغاتی است که از سوی کاندیداها در زمان انتخابات انجام می‌شود که متاسفانه، بسیاری از مردم نیز به این تبلیغات سیاسی، توجه می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید