واکنش ربیعی به پیروز احتمالی انتخابات آمریکا

کدخبر: ۳۶۱۹۹۰
سخنگوی دولت گفت: مهم نیست که چه کسی در انتخابات آمریکا به خانه پوشالی راه پیدا می‌کند، با دموکراسی قوی می‌توان در برابر دشمن ایستاد و امیدوارم شرایط احراز کاندیداهای ریاست جمهوری به‌گونه ای باشد که حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم.
واکنش ربیعی به پیروز احتمالی انتخابات آمریکا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از فارس ، علی ربیعی روز پنجشنبه در نشست منتخبین احزاب و فعالان سیاسی استان اصفهان گفت: امروز بیش از هر دوره‌ای نیازمند واسطه‌های اجتماعی هستیم چرا که  امروز هم اصلاح طلب و هم اصواگرا به دنبال چگونه بهتر زیستن مردم هستند و مباحثه داریم ولی نباید اجازه داد که برخی حواشی به بیگانگان کشیده شود.

سخنگوی دولت افزود: باید گفتگو‌ها را بیشتر کرد زیرا نیازمند فهم مشترک هستیم و در این رابطه بیان انتقادات با هدف اصلاح مناسب است و  امروز نقش میانجی های اجتماعی بسیار پررنگ است و احزاب یکی از همین میانجی‌ها هستند و باید با گفت‌وگو مسائل را پیگیری کنیم و با فهم مشترک به دنبال آبادانی بیشتر باشیم.

وی خاطرنشان کرد: امروز دولت مشکلات را از عمق وجود درک می‌کند ولی در هیچ دوره‌ای مردم مثل امروز بدترین دشمنان ما در دنیا برسر قدرت نبوده‌اند و  باید به این مساله توجه داشته باشیم که تحریم‌های گذشته با تحریم‌های امروز بسیار متفاوت است.

ربعی  تصریح کرد: این دولت، دولت زیر ساختی و مقاومتی بوده است و در حوزه زیر ساختی اقدامات بزرگی شده است ولی حجم حمله در ساحت‌های اقتصادی، سیاسی و روانی بیش از آن چیزی است که بتوان بیان کرد؛ دشمنی کار دشمن است ولی امروز ناراحت هستیم از کسانی که می‌دانند چرا وضعیت به این نقطه رسیده است و با بی‌انصافی سخن می‌گویند.

سخنگوی دولت با اشاره به برخی نارسایی‌های کنونی، تصریح کرد: به عنوان مثال بالابودن نقدینگی به واسطه حجم پول سرگردانی است که به خاطر کاهش ارز امکان تزریق ندارد و لذا هر از یکجا سردر می آورد.

وی با اشاره به دستاوردهای دولت گفت: تا سال ۹۶ با رشد اقتصادی ۴درصدی، نرخ بیکاری کمتر از ۱۰ درصد مواجه بودیم ولی در یک سال اخیر با تروریسم سخت اقتصادی مواجه هستیم و ایجاد تعادل، افزایش مقاومت و حل مسائل خارجی مسائلی است که در دولت دنبال می‌شود و باید با هماهنگی جریان‌های مختلف تحریم‌ها را به تعویق انداخت.

وی ادامه داد: راهبردی دولت آن است که در نقشه راه اقتصادی خود در فصول مختلف به مسائل و نیازهای مردم از جمله مسائل معیشتی و رفع نیازهای اقتصادی جامعه توجه کند.

ربیعی با اشاره به موفقیت دولت در حوزه زیرساخت‌ها گفت: امروز ۸۰ درصد جمعیت کشور از نعمت آب آشامیدنی برخوردارند و هیچ نقطه‌ای در کشور نیست که برق نداشته باشند، بیش از ۹۰ درصد روستاها دارای گاز هستند و سهم اشتغال روستایی از ۵ درصد و ۲۵ درصد رسیده است.

سخنگوی دولت اضافه کرد: در عین حال در برابر دشمن قداری هستیم که به دنیا ظلم می‌کند و تمام تمرکز خود را متوجه ایران ساخته است و به بهانه فشار به دولت، به مردم فشار وارد می‌کند و عده‌ای نیز در داخل دولت را مقصر جلوه می‌دهند.

وی با اشاره به حجم بالای انتقادات از دولت، تصریح کرد: این دولت در مقایسه با سایر دولت‌ها بیشترین حجم انتقادات را داشته که در واقع حسن آن است که توانسته چنین فضایی را برای بیان آرا و نظرات مختلف فراهم سازد.

ربیعی با تاکید بر ضرورت برگزاری انتخاباتی قوی در سال ۱۴۰۰ تصریح کرد: کسی نمی‌تواند بگوید که شرکت در انتخابات چه فایده دارد زیرا هرچه دموکراسی ضعیف شود فشار خارجی بیشتر می‌شود و برعکس هر چه میزان مشارکت بیشتر شود، فشار خارجی کمتر خواهد شد.

دستیار ارتباطات اجتماعی رئیس جمهور افزود: مهم نیست که چه کسی در انتخابات آمریکا به خانه پوشالی راه پیدا می‌کند، با دموکراسی قوی می‌توان در برابر دشمن ایستاد و امیدوارم شرایط احراز کاندیداهای ریاست جمهوری به‌گونه ای باشد که حضور حداکثری مردم را شاهد باشیم.

وی به حمایت دولت از بازار بورس اشاره کرد و افزود: البته باید توجه داشته باشیم که دولت نمی‌تواند در بازار دستکاری کند ولی مطمئن هستیم، منحنی بورس به سمت حرکت به سوی تعادل حرکت می‌کند و قطعا به صورت منطقی رشد خواهد داشت‌.

ربیعی به بخش دیگری از مشکلات اقتصادی اشاره کرد و ادامه داد: بخشی از مشکلات به واسطه سودجویی برخی افرادی است که به عنوات مثال با خرید از طریق ارز ارزان قیمت و احتکار اصل کالای خریداری شده یا تکمیل شده آن به دنبال سود جویی خود هستند.

سخنگوی دولت با انتقاد از افرادی که می‌گویند دولت صنعت هسته‌ای را تعطیل کرده است، گفت: در بحث هسته‌ای هیچ از دست نداده‌ایم بلکه و به گفته رئیس سازمان انرژی هسته‌ای حتی دستاوردهای بیشتر به دست آورده‌ایم ولی در حال حاضر در چارچوب پادمان عمل می‌کنیم و در صورت نیاز و بنا به مصالح کشور امکان افزایش ظرفیت‌ها به وضع قبلی و بیشتر وجود دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید