سوءاستفاده فیسبوک از کاربران اینستاگرام توسط دوربین‌ های آیفون

کدخبر: ۳۶۲۲۰۵
فیسبوک بار دیگر به استفاده از اطلاعات شخصی کاربران متهم شد و این بار گفته می شود با استفاده از دوربین‌های غیر فعال گوشی‌های آیفون از اطلاعات کاربران سوءاستفاده کرده است.
سوءاستفاده فیسبوک از کاربران اینستاگرام توسط دوربین‌ های آیفون

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی می‌شود با پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات مرزی بین هویت واقعی و امنیت در فضای مجازی به ویژه شبکه‌های اجتماعی وجود ندارد. امنیتی که هربار مورد حمله هکر‌ها قرا گرفته و تا حد زیادی اطلاعات شخصی کاربران فضای مجازی افشا شده است و خود شبکه‌های اجتماعی از اعتماد کاربران خود سوء استفاده کردند، مانند  اقدام جدید فیسبوک، که از طریق استفاده غیر مجاز از دوربین تلفن‌های همراه کاربران بار دیگر به اتهام جاسوسی از کاربران اینستاگرام مورد شکایت قرار گرفت.

فیسبوک چگونه از اطلاعات شخصی کاربران سوءاستفاده می‌کند؟

بر اساس دادخواستی از گزارش‌های رسانه‌ها که در ماه ژوئیه منتشر شد به نظر می‌رسد برنامه اشتراک عکس حتی به هنگام فعال نبودن دوربین گوشی‌های آیفون به آن‌ها دسترسی دارد. فیسبوک این گزارشات را تکذیب کرد و اشکالی را که به گفته آن‌ها در حال اصلاح است، به دلیل ایجاد اعلان‌های دروغین دسترسی اینستاگرام به دوربین‌های آیفون دانست.

در شکایتی که روز پنجشنبه در دادگاه فدرال سانفرانسیسکو ثبت شد، کاربر اینستاگرام ادعا می‌کند که استفاده از این دوربین عمدی است و به منظور جمع‌آوری داده‌های سودآور و ارزشمند در مورد کاربران خود انجام می‌شود که غیر از این روش امکان دسترسی به آن‌ها وجود نخواهد داشت.

اینستاگرام و فیسبوک با به دست آوردن اطلاعات شخصی بسیار خصوصی و صمیمی در مورد کاربران خود حتی می‌توانند اطلاعات فروشندگان بزرگی که بطور مجازی فعالیت می‌کنند را جمع‌آوری کنند؛ البته فیسبوک از اظهار نظر در این باره خودداری کرد.

با شکایت ماه گذشته، فیسبوک متهم شد که از فناوری تشخیص چهره برای برداشت غیرقانونی داده‌های بیومتریک بیش از ۱۰۰ میلیون کاربر اینستاگرام خود استفاده کرده است. فیسبوک این ادعا را رد کرد و گفت که اینستاگرام از فناوری تشخیص چهره استفاده نمی‌کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید