دستور مهم روحانی درباره یارانه ها

کدخبر: ۳۶۲۴۸۰
رئیس جمهور اظهارداشت: مهمترین نشانه ناکام ماندن تحریم کنندگان اقتصاد ایران این است که به رغم ایجاد محدودیت های فراوان در فروش نفت و درآمد ارزی کشور، تامین کالاهای اساسی و مواد اولیه تولیدی مورد نیاز کشور، بدون وقفه و مطابق برنامه ریزی های صورت گرفته، انجام شده است.
دستور مهم روحانی درباره یارانه ها

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز یکشنبه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، با تاکید بر ضرورت تامین و پرداخت به موقع یارانه ها و حمایت معیشتی خانوارهای مشمول، دستور داد که در تامین منابع مالی لازم سازمان های پرداخت کننده تسریع صورت گیرد.

در این جلسه رئیس سازمان برنامه و بودجه گزارشی از وضعیت منابع و مصارف موضوع تبصره 14 قانون بودجه سال 99 کشور ارائه کرد که بر اساس آن در 5 ماه گذشته و با وجود محدودیت های در تحقق برخی از منابع، تخصیص لازم برای پرداخت یارانه های خانوار، موارد اولویت دار نظیر پرداخت های مربوط به سلامت و نیز منابع لازم برای خرید تضمینی گندم و ردیف های مربوط به کاهش فقر مطلق و دیگر مصارف ضروری مورد نیاز تولید، انجام شده است.

همچنین پیشنهادهای سازمان برنامه و بودجه در خصوص تدابیر لازم برای کسب درآمد و منابع جدید نیز در این جلسه بررسی و تصمیمات لازم در این خصوص اتخاذ شد.

رئیس کل بانک مرکزی نیز در این جلسه گزارشی از تامین ارز مورد نیاز واردات کالاهای اساسی ارائه کرد که رئیس جمهور تاکید کرد، تامین ارز مورد نیاز سال 99 و ذخیره سازی استراتژیک مصوب کماکان باید در اولویت اقدامات بانک مرکزی باشد و تسهیلات مورد نیاز برای تامین ارز لازم در این خصوص فراهم شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید