کمترین و بیشترین مرگ و میر کرونا در کدام استان‌ها بوده است؟

کدخبر: ۳۶۲۵۳۰
سخنگوی وزارت بهداشت استان‌های دارای بیشترین و کمترین میزان ابتلا و فوتی کرونا در هفته چهارم شهریور ماه را اعلام کرد.
کمترین و بیشترین مرگ و میر کرونا در کدام استان‌ها بوده است؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ار باشگاه خبرنگاران جوان، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به وضعیت کرونایی استان‌های کشور گفت: استان‌های تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان و یزد در وضعیت قرمز و استان‌های فارس، هرمزگان، کهگیلویه و بویراحمد، چهار محال و بختیاری و گلستان در وضعیت هشدار بیماری  کرونا قرار دارند.

او افزود: بر اساس گزارشات دریافتی در هفته گذشته شاهد افزایش بروز بستری موارد مثبت و بروز مرگ و میر در کشور نسبت به هفته سوم شهریورماه بوده‌ایم. بیشترین میزان بروز بستری موارد مثبت در هفته‌ چهارم شهریور در استان قم و کمترین میزان بروز در استان‌های سیستان و بلوچستان و فارس گزارش شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: همچنین بیشترین میزان بروز مرگ و میر در هفته چهارم شهریور به ترتیب در استان‌های قم، چهار محال و بختیاری و اصفهان و کمترین میزان بروز موارد مرگ در استان‌های خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان گزارش شده است.

لاری تاکید کرد: همه‌گیری این ویروس در کشور همچنان روبه افزایش است و اغلب استان‌های کشور در وضعیت قرمز قرار دارند. تقاصای ما از کلیه هموطنان این است که با رعایت توصیه‌های بهداشتی و خودداری از حضور در تجمعات غیر ضروری کمک کنند تا با همکاری و همدلی شاهد مهار بیماری در کشورمان باشیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید