واکنش قاطع مشاور رهبر انقلاب به فعال سازی مکانیسم ماشه/ نگران نمایش‌های آمریکایی نیستیم

کدخبر: ۳۶۲۵۴۲
فارس نوشت: علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر معظم انقلاب در امور بین‌الملل در گفت‌وگو با یک وب‌سایت لبنانی گفت، آمریکا قادر نخواهد بود کاری علیه ملت ایران انجام دهد و هیچ کسی در جهان با واشنگتن در خصوص فعال شدن «مکانیسم ماشه» همراه نخواهد شد.
واکنش قاطع مشاور رهبر انقلاب به فعال سازی مکانیسم ماشه/ نگران نمایش‌های آمریکایی نیستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه (امروز) ادعا کرد تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله محدودیت تسلیحاتی احیا شده است.

در همین زمینه «علی اکبر ولایتی» مشاور رهبر انقلاب اسلامی ایران در امور بین‌الملل و دبیرکل مجمع جهانی بیداری اسلامی به وبگاه لبنانی «العهد» گفت، آمریکا قادر نخواهد بود هیچ کاری علیه ملت ایران انجام دهد و اگر بنا به ادعای خود می‌خواهد مکانیسم ماشه را فعال کند هیچ کسی در جهان از او پیروی نخواهد کرد.

وی افزود: ما به آمریکا توجهی نداریم، از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی با تحریم‌های آمریکا و متحدانش روبرو بوده‌ایم و توانسته‌ایم از حاکمیت، عزت و کرامت خود حفاظت کنیم، می‌توانیم با تحریم‌ها مقابله و امور کشور را اداره کنیم. از اینگونه اقداماتی که تأثیری بر مسایل بین‌المللی ندارند بلکه صرفا نمایش‌های آمریکایی هستند، نگران نیستیم.

ولایتی در ادامه گفت، شهید حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به اینکه بینی آمریکا را به خاک مالیده، افتخار می‌کرد. وی داعش را شکست داد و بدین وسیله توانست پروژه آمریکایی را شکست دهد، آمریکایی‌ها تروریست هستند و دست به «تروریسم دولتی» زده‌اند.

وی در پایان اعلام کرد، «پارس کردن‌های این سگ آمریکایی به هیچ نتیجه‌ای نخواهد رسید».

ادعای آمریکا در اجرایی شدن مکانیسم موسوم به «اسنپ‌بک» و بازگشت تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران با واکنش مقام‌های مختلف جهانی مواجه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید