زنی که برای ترامپ نامه سمی فرستاد، بازداشت شد+ جزئیات

کدخبر: ۳۶۲۶۱۹
براساس گزارش شبکه ان‌بی‌سی به نقل از مقام‌های فدرال آمریکا، یک مظنون که ظاهرا نامه‌ای حاوی سم رایسین به کاخ سفید ارسال کرده بود، بازداشت شد.
زنی که برای ترامپ نامه سمی فرستاد، بازداشت شد+ جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، مقام‌های اطلاعاتی آمریکا پیشتر گفتند که یک زن مظنون کانادایی بسته‌ای آغشته به سم رایسین برای دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا ارسال کرده و بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد که مبدا این مرسوله از کانادا بوده است.

این مظنون در زمان تلاش برای ورود به ایالات متحده از کانادا بازداشت شد. هنوز نام یا اطلاعات دیگری درباره این مظنون منتشر نشده است.

روز شنبه دو آزمایش جداگانه تایید کرد که بسته "مشکوک" به نام دونالد ترامپ حاوی سم رایسین است؛ سمی که پس از برخورد با بدن به شدت کشنده می‌شود و تا به امروز هیچ پادزهری برای آن تولید نشده است.

این بسته از سوی مقام‌های امنیتی آمریکا در بخش پست پیش از رسیدن به مقصد نهایی کشف شد و بعد از آن اف‌بی‌آی، سرویس مخفی و سرویس نظارت پستی آمریکا تحقیقاتی را در این زمینه آغاز کردند.

پلیس سلطنتی کانادا هم پس از آنکه یک شهروند کانادایی به ارسال این بسته سمی مظنون شد، به عوامل فدرال آمریکا در رابطه با تحقیقات کمک می‌کند. براساس بیانیه پلیس کانادا، تحقیقات اولیه نشان می‌دهد مبدا مرسوله از کاناداست و یک شهروند زن کانادایی مظنون است و آنها با اف‌بی‌آی همکاری می‌کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید