ترامپ استیضاح می شود؟/ پلوسی: ما نیز ورق‌هایی برای رو کردن داریم

کدخبر: ۳۶۲۶۲۸
نانسی پلوسی روز یکشنبه احتمال استیضاح مجدد دونالد ترامپ به علت فشارهای وی برای تعیین زودهنگام جانشین قاضی فقید دیوان عالی آمریکا را منتفی ندانست.
ترامپ استیضاح می شود؟/ پلوسی: ما نیز ورق‌هایی برای رو کردن داریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، رییس مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه ای بی سی نیوز گفت: مرگ "روث بیدر گینزبرگ" موجب شد که رای گیری در انتخابات عمومی سال ۲۰۲۰ آمریکا بیش از هر زمان دیگری حیاتی باشد.

پلوسی افزود: حتی اگر جو بایدن نامزد دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود و دموکرات‌ها کنترل سنا را دوباره بدست بگیرند، ترامپ و جمهوری‌خواهان سنا ممکن است هنوز تلاش کنند نامزد خود در دیوان عالی را منصوب کنند.

پلوسی در ادامه در پاسخ به سوال مجری شبکه ای بی سی مبنی بر اینکه برخی احتمال استیضاح ترامپ یا ویلیام بار دادستان کل را راهی برای پیشگیری از اقدام سنا در مورد تعیین جانشین بیدر گینزبرگ می‌دانند، گفت: ما گزینه‌های خود را داریم. ما نیز ورق‌هایی برای رو کردن داریم که فعلاً قصد بحث درباره آنها را نداریم.

رییس مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد: همانطور که ما از مردم آمریکا در برابر ویروس کرونا محافظت می‌کنیم، در حال حاضر هدف اصلی ما حفاظت از سلامت انتخابات است.

با مرگ «روث بیدر گینزبرگ» یکی از ۹ قاضی دیوان عالی آمریکا در ۶ هفته مانده تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، دموکرات‌ها را نسبت به بهره برداری جمهوریخواهان و دونالد ترامپ از این مساله به شدت نگران کرده است.

گینزبرگ ۲۷ سال کرسی قضاوت در دیوان عالی آمریکا را در اختیار داشت و تا آن زمان برتری جمهوریخواهان به دموکرات‌ها پنج به چهار محسوب می‌شد. حال با خالی شدن این کرسی در پی مرگ وی، در صورت اقدام ترامپ به انتخاب فرد جایگزین و حمایت سنا تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری، کفه ترازو می‌تواند در عالی‌ترین سطح تصمیم گیری قضایی به نفع ترامپ تغییر یابد.

با توجه به این که ترامپ در دوره ریاست جمهوری خود دو قاضی محافظه‌کار بر مسند این کرسی معرفی و منصوب کرده، با معرفی نفر سوم توسط وی به طور عملی کنترل محافظه‌کاران بر بالاترین مرجع قضایی در آمریکا قوی‌تر می‌شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید