اتحادیه اروپا بر سر تحریم‌ها به اجماع نرسید

کدخبر: ۳۶۲۷۶۰
رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا تاکید کرد: کشورهای این بلوک نتوانستند بر سر اعمال تحریم‌هایی علیه مقامات بلاروس به توافق برسند اما از انتخابات جدید در این کشور حمایت کردند.
اتحادیه اروپا بر سر تحریم‌ها به اجماع نرسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا: به نقل از سایت شبکه آرتی، جوزپ بورل، مسؤول سیاست خارجه اتحادیه اروپا در کنفرانس خبری بعد از نشست وزیران خارجه اتحادیه اروپا اظهار کرد: آنها نتوانستند لیست تحریم‌های مسؤولان بلاروس را به دلیل نرسیدن به یک اجماع درباره آن تصویب کنند.

بورل تاکید کرد: وزیران خارجه اتحادیه اروپا از دعوت به برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری جدید در بلاروس زیر نظر سازمان امنیت و همکاری اروپا حمایت کردند.

این دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا تاکید کرد، این بلوک قصد مداخله در امور داخلی بلاروس را ندارد اما از انجام مذاکرات ملی در کشور و برگزاری انتخابات شفاف حمایت می‌کند.

بورل تصریح کرد: مساله تحریم‌ها در جریان اجلاس سران اتحادیه اروپا که قرار است پنج‌شنبه برگزار شود، بررسی می‌شود، رایزنی‌ها حول این موضوع احتمالا طولانی خواهند بود.

اتحادیه اروپا قبلا گفته بود، برای هماهنگ کردن لیست تحریم‌های انفرادی اشخاص به دلیل نقش‌شان در تقلب انتخاباتی احتمالی بلاروس و اعمال خشونت علیه تظاهرکنندگان کار می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید