زیباکلام: خاتمی هم کاندیدا شود مردم انگیزه ای برای رأی دادن به او ندارند /کارگزاران قبول نمی کند اصلاح طلبان مشکل دارند

کدخبر: ۳۶۲۸۰۵
زیباکلام گفت:«کارگزاران در اسفندماه سال 98 حقیقت را نپذیرفت و اصرار داشت که باید اصلاح‌طلبان پای صندوق رأی بیایند اما در تهرانی که 4 سال قبل یک و نیم میلیون نفر در انتخابات مجلس دهم به آقای محمدرضا عارف رأی داده بودند80 هزار نفر هم به سرلیست کارگزاران رأی ندادند.»
 زیباکلام: خاتمی هم کاندیدا شود مردم انگیزه ای برای رأی دادن به او ندارند /کارگزاران قبول نمی کند اصلاح طلبان مشکل دارند

به گزارش اقتصادنیوز، روزنامه کیهان در ویژه های خود نوشت:  صادق زیباکلام در گفت‌وگویی درباره اظهار تمایل برخی اعضای حزب کارگزاران به نامزدی علی لاریجانی اظهار داشت: حزب کارگزاران نمی‌خواهد حقایق و واقعیت‌های سیاسی امروز کشور را بپذیرد و قبول کند.

وی با اشاره به عملکرد ناامیدکننده دولت روحانی افزود: نه کارگزاران و نه سایر مجموعه‌های اصلاح‌طلب ظرف سه سال گذشته هیچ تلاشی نکردند بدنه اجتماعی را درباره دلایل این اتفاق مجاب کنند.  

زیباکلام تأکید کرد: علی لاریجانی، محمدجواد ظریف، اسحاق جهانگیری، محسن هاشمی و محمدرضا عارف که جای خود دارند، حتی اگر شخص آقای خاتمی هم تأیید صلاحیت شود دیگر آن 24 میلیونی که در اردیبهشت‌ماه سال 96 پای صندوق‌های رأی حاضر شدند و به حسن روحانی رأی دادند، انگیزه‌ای ندارند.

صادق زیباکلام

وی افزود: حزب کارگزاران این واقعیت تلخ اما ساده را نمی‌خواهد قبول کند چون امیدوار است در ماه آخر منتهی به انتخابات ریاست جمهوری تغییر و تحولاتی به وجود آید، قبض و بسط‌هایی رخ دهد و یکدفعه ستاره بخت و اقبال علی لاریجانی بشکفد. آنها نمی‌خواهند قبول کنند که ما مشکل داریم.

وی خاطرنشان کرد: کارگزاران در اسفندماه سال 98 نیز حقیقت را نپذیرفت و اصرار داشت که باید اصلاح‌طلبان پای صندوق رأی بیایند اما در تهرانی که 4 سال قبل یک و نیم میلیون نفر در انتخابات مجلس دهم به آقای محمدرضا عارف رأی داده بودند، کمتر از 80 هزار نفر به سرلیست کارگزاران رأی دادند.

زیباکلام افزود: کارگزاران فقط امیدوار است که اگر علی لاریجانی به صحنه بیاید و روحانیت مبارز و دانشگاهیان از او حمایت کنند شاید معادلات انتخابات ریاست‌جمهوری سال 1400 تغییر کند. در واقع کارگزاران دنبال رویاها و فکر و خیال‌هایی هستند که نتیجه‌اش را در انتخابات مجلس یازدهم دیدیم.

یادآور می‌شود حسین مرعشی چند ماه قبل درباره احتمال حمایت از لاریجانی گفته بود ما روی اسب بازنده شرط‌بندی نمی‌کنیم. اما مدتی است برخی اعضای کارگزاران نام لاریجانی را هم به‌عنوان یک نامزد محتمل زمزمه می‌کنند و این در حالی است که برخی اصلاح‌طلبان مدعی‌اند دیگر نباید از نامزد اجاره‌ای(!) حمایت کرد.

گفتنی است مجید انصاری در انتخابات مجلس تهران سرلیست کارگزاران و چند حزب اصلاح‌طلب دیگر بود که نتوانست بیش از 67 هزار رای کسب کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید