گل به خودی به سبک آمریکا

کدخبر: ۳۶۳۰۹۰
یک روزنامه آمریکایی درباره تحریم‌های تازه آمریکا علیه ایران نوشت که این تحریم ها پیش از اینکه برای ایران موثمر الثمر باشد ضربه به خود ایالات متحده است.
گل به خودی به سبک آمریکا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین،  روز دوشنبه ایالات متحده باز هم تحریم های جدیدی را علیه ایران اعلام کرد، دولت ترامپ با این کار ضمن توهین به متحدان امریکا، آن ها را به مماشات در برابر ایران متهم کرد. دو روز پس از آنکه متحدان اروپایی و اعضای شور ای امنیت با اعلامیه یکجانبه امریکا مخالفت و آن را رد کردند.

بنابر گزارش روزنامه نیویورک تایمز، جوزف بورل، دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا با تاکید بر مواضع پیشینش اظهار داشت؛ ایالات متحده نمی تواند تحریم های بین المللی را اعمال کند، زیرا دیگر طرفی از توافق محسوب نمی شود. اختلاف بین ایالات متحده و اروپا شکاف دیپلماتیکی را عمیق تر کرده که از زمان خروج دولت ترامپ از توافق هسته ای در سال 2018 آغاز شد.

 چهار وزیر کابینه، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و نماینده ایالات متحده در سازمان ملل در نشستی مطبوعاتی تحریم های اقتصادی علیه ایران را اعلام کردند. تحریم های جدید بیشتر افراد و نهادهای ایرانی را که به برنامه های غنی سازی هسته ای یا موشک های بالستیک تهران مرتبط هستند، هدف قرار داد.

مایک پمپئو با اشاره به تحریم ها گفت: ""و امروز ، من افتخار می کنم که اعلام می کنم  دولت ترامپ اقدامات بیشتری را برای پیشبرد اهداف و محافظت از مردم آمریکا انجام می دهد."

در جریان مصاحبه مجازی ظریف وزیر خارجه ایران با فرید زکریا در شورای روابط خارجی امریکا، وی اظهار داشت ایران به اندازه ساخت سه بمب اتمی اورانیوم غنی شده دارد. ولی افزود: "ما قصد ساخت بمب اتمی نداریم." ظریف همچنین از بی علاقگی ایران برای تاثیر گذاری بر انتخابات امریکا سخن راند. او گفت: "برای ما مهم نیست چه کسی به کاخ سفید می رود."

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید