متروی تهران کم آورد

کدخبر: ۳۶۳۱۷۷
مدیر عامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران گفت: مترو هیچ کمک دولتی پس از شیوع کرونا دریافت نکرده است.
متروی تهران کم آورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا: «فرنوش نوبخت» مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران درباره برنامه‌های شرکت بهره‌برداری مترو همزمان با شروع فصل پاییز، تشدید آلودگی هوا و کرونا گفت: برای پاییز برنامه اضافه‌ای نداریم و همان شرایط قبلی را ادامه و سرفاصله قبلی حرکت قطارها را حفظ می‌کنیم.

او با اشاره به آمار مسافران مترو که از هفته گذشته به ۹۳۰هزار نفر رسیده است، ادامه داد: در اکثر مواقع فاصله اجتماعی مناسب رعایت می‌شود، مردم نیز از ماسک استفاده می‌کنند، در تمامی ایستگاه‌ها ارائه ماسک بدون استثنا انجام می‌شود و با همان روندی که در پی شیوع کرونا در پیش گرفته شد، اقدامات در حال انجام است. 

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو گفت: از مردم درخواست می‌کنیم از دستفروشان خرید نکنند و برای این منظور اقدامات اضافه‌ای را درنظر گرفته‌ایم و امیدواریم بتوانیم همین گونه شرایط خود را حفظ کنیم. 

نوبخت در پاسخ به این سوال که برنامه‌های آموزشی مرتبط با کرونا در مترو در این مدت تغییری داشته است یا خیر؟ اظهار داشت: برنامه‌ها با همان روال قبلی ادامه دارد و در همه ایستگاه‌ها مانیتور و پایش ادامه دارد. مسافران ما مشخص هستند و پروتکل‌ها را می‌دانند و فعلا تغییر خاصی نداریم.

نوبخت ادامه داد: بیش از ۷ ماه از شیوع کرونا گذشته است و از ابتدای اسفندماه روی این موضوع کار می‌کنیم. به علاوه مردم اطلاعاتشان نسبت به کرونا افزایش یافته  و تمامی اطلاع‌رسانی‌ها تاکنون انجام شده و کار فرهنگی جدیدی برای انجام دادن نداریم. 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران در پاسخ به این سوال که قرار بود با شرکت‌های دانش بنیان بمنظور نظارت بر استفاده از ماسک توسط مسافران مترو و تحلیل آن همکاری شود؛ این همکاری به کجا رسید؟ گفت: با یک شرکت دانش بنیان در حال رایزنی هستیم، اما هنوز به نتیجه اجرائی و ملموسی که بتوانیم به صورت علمی و مستندتر کار کنیم نرسیده‌ایم. 

او افزود: در ابتدای شیوع کسی نمی‌دانست چه اتفاقی در حال رخ دادن است و اطلاعاتی را از سایت‌های خارجی گردآوری و ترجمه کردیم، اما اکنون همه مردم اطلاعات را می‌دانند و اقدام آموزشی جدیدی نمی‌توانیم انجام دهیم، تنها سعی می‌کنیم مدام به مسافران توصیه کنیم، فاصله اجتماعی را رعایت کنند و کار خود را تا جایی که می‌توانیم به صورت درست انجام دهیم. 

نوبخت در ادمه از شهروندان درخواست کرد تا در صورت داشتن بیماری و یا علائم مشابه از مترو استفاده نکنند. او افزود: از شهروندان خواهش کردیم کسانی که احساس مریضی دارند و یا مریض هستند برای مدتی وارد شبکه مترو نشوند تا احیانا مسافران دیگر آلوده نشوند. 

او در پاسخ به سوالی درباره مقایسه درآمدهای مترو در شش ماهه نخست سال جاری به نسبت سال گذشته گفت: درآمد ما خیلی کم شده است و از طرفی هزینه‌های مترو  بالاتر رفته است. در سال گذشته برخی تجهیزات با دلار ۴۲۰۰ تومانی وارد و تامین می‌شد، اما اکنون تقریبا نمی‌توانیم خرید انجام دهیم، چرا که قیمت دلار بسیار بالا رفته است و در این مورد بسیار تحت فشار هستیم. 

نوبخت با بیان اینکه با این وجود توانسته‌ایم شبکه را سرپا نگه داریم، گفت: دچار کمبود درآمد و افزایش هزینه هستیم و مجددا از دولت درخواست می‌کنم از مترو حمایت کند، چرا که برای هزینه‌هایی که در پی کاهش درآمد و افزایش هزینه‌ها وارد شده تاکنون نتوانستیم از کمک آنها استفاده کنیم. تمامی فشارها را به شهرداری وارد می‌کنیم و در حد توان به ما کمک می‌کند، اما در حال کم آوردن هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو در پایان افزود: از بودجه ستاد کرونا به منظور کمک به بخش‌های آسیب‌دیده حتی یک ریال هم بهره‌مند نشدیم و خواهش می‌کنیم راجع به این موضوع مارا دریابند و به متروی تهران کمک کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید