مقام آمریکایی: امارات زودتر از 7 سال به اف-35 دست نمی‌یابد

کدخبر: ۳۶۳۱۹۵
سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی اعلام کرد امارات و کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس زودتر از شش تا هفت سال به جنگنده اف-35 دست پیدا نخواهند کرد.
مقام آمریکایی: امارات زودتر از 7 سال به اف-35 دست نمی‌یابد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دیوید فریدمن در گفت وگو با روزنامه صهیونیستی "جروزالیم پست" که مشروح آن در روزهای آینده منتشر خواهد شد، اظهار کرد: اگر توافق فروش جنگنده اف-۳۵ با امارات به امضا برسد، هیچ یک از کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس زودتر از ۶ تا هفت سال نمی‌توانند به این جنگنده دست یابند.

مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین نیز به نقل از فریدمن اعلام کرد که وی گفته است که تعویق طرح الحاق کرانه باختری هرگز به معنای لغو این طرح نیست.

مقام‌های اماراتی مدعی شده‌اند، پیمان صلح این کشور با رژیم صهیونیستی برای جلوگیری از طرح الحاق کرانه باختری به دیگر سرزمین‌های اشغالی توسط اسرائیل صورت گرفته است، اما «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نیز چندی پیش لغو این طرح را رد کرده و تنها گفته بود که این طرح به تأخیر افتاده است.

نتانیاهو با بیان اینکه طرح «گسترش حاکمیت اسرائیل بر بخش‌هایی از کرانه باختری» هنوز مطرح است، اعلام کرد:اسرائیل این طرح را به تأخیر انداخته و آن را لغو نکرده است.

اظهارات فریدمن در خصوص جنگنده‌های اف ۳۵ به امارات برخلاف گزارش رویترز مطرح می‌شود که اعلام کرده بود، آمریکا و امارات امیدوارند تا اوایل دسامبر (آذرماه) به توافق اولیه برسند.

نتانیاهو پیشتر وجود توافق تسلیحاتی در خلال عادی‌سازی روابط بین ابوظبی و تل آویو را تکذیب کرده بود.

 دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای پیشتر اعلام کرد که او با فروش جنگنده‌های اف۳۵ و دیگر تسلیحات پیشرفته به هر کشوری در خاورمیانه از جمله اعراب که توافق صلح با اسرائیل دارند، مخالف است.

"الی کوهن" وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی نیز چندی پیش با بیان این‌که تغییری در سیاست‌های این رژیم مبنی بر نفروختن سلاح‌های پیشرفته به کشورهای عربی ایجاد نشده است، گفت: توافقی برای فروش جنگنده‌های اف۳۵ به امارات وجود ندارد.

اما مقام اماراتی به روزنامه یدیعوت آحارونوت گفته است که نتانیاهو توافق تسلیحاتی بین آمریکا و امارات را به عنوان بخشی از روابط دیپلماتیک بین ابوظبی و تل آویو پذیرفته است.

TSOnng1xeto8

از طرف دیگر نیز کاخ سفید چندی پیش در بیانیه‌ای که در رسانه‌های عبری زبان منتشر شد، مدعی شده بود که هیچ توافق تسلیحاتی محرمانه‌ای در رابطه عادی‌سازی اسرائیل و امارات وجود ندارد.

آمریکا، رژیم صهیونیستی و امارات متحده عربی نیز ۲۳ مرداد امسال  با انتشار بیانیه‌ای مشترک از امضای توافق برای عادی‌سازی روابط میان ابوظبی و تل‌آویو و آغاز روابط دیپلماتیک میان دو طرف خبر دادند.

مراسم امضای توافقنامه عادی‌سازی روابط میان تل‌آویو با منامه از یک طرف و پیمان صلح رژیم صهیونیستی با امارات روز سه‌شنبه ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) در کاخ سفید و در حضور دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا به صورت رسمی امضا شد و این دو کشور کوچک عرب حاشیه خلیج فارس رابطه چندین ساله غیرعلنی خود را با صهیونیست ها آشکار و رسمی کردند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید