سوغاتی عجیب و کثیف نتانیاهو و همسرش برای مقامات آمریکا

کدخبر: ۳۶۳۴۳۸
روزنامه واشنگتن پست گزارش داد نتانیاهو و همسرش هنگام سفر‌های دیپلماتیک به آمریکا، چمدانی از لباس‌های کثیف را برای شستشو به واشنگتن می‌برند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از افکارنیوز،  نشریه واشنگتن پست در گزارشی به نقل از مقامات آمریکا اعلام کرده که نتانیاهو و همسرش هنگام سفر‌های دیپلماتیک و رسمی به واشنگتن، همیشه چمدان‌هایی پُر از لباس‌های کثیف همراه خود می‌آورند تا مجانی در هتل محل اقامتشان شست‌وشو و تمیز شوند.

واشنگتن پست به نقل از مقامات آمریکا که از این مسأله مطلع هستند، نوشت: در طول سال‌های گذشته، نتانیاهو میان کارکنان مهمانسرای ریاست جمهوری آمریکا (که به عنوان خانه بلر و نیز اختصاصی‌ترین هتل جهان شناخته می‌شود) شهرتی در خصوص به همراه آوردن باری ویژه در سفرهایش به واشنگتن کسب کرده است؛ باری که شامل ساک‌ها و چمدان‌های پُر از لباس‌های کثیف است.

 سوغاتی عجیب و کثیف نتانیاهو برای مقامات آمریکا/ تصاویر

بر اساس گزارش واشنگتن پست، این لباس‌ها بطور مجانی از سوی کارکنان مجموعه مهمانسرای ریاست جمهوری امریکا شست و شو می‌شود؛ امتیازی که برای تمامی سران کشور‌های خارجی فراهم شده است؛ اما معمولا به خاطر مدت کوتاه اقامت رهبران جهانی، از این امکان کمتر استفاده می‌شود.

یک مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود، به واشنگتن پست گفت: نتانیاهو تنها مقامی است که چمدان‌هایی از لباس‌های کثیف را برای شست‌وشو پیش ما می‌آورد. او در ادامه افزود: پس از چندین سفر مشخص شد این کار وی عامدانه است.

لباس‌های کثیف، سوغاتی عجیب نتانیاهو و همسرش برای مقامات آمریکا

به نوشته واشنگتن پست، در سال ۲۰۱۶ نیز نتانیاهو از دادستانی کل به منظور جلوگیری از انتشار صورتحساب خشکشویی او مطابق با قانون «آزادی اطلاعات» شکایت کرده بود.

پایگاه اسرائیلی «تایمز اسرائیل» هم با ارجاع به گزارش‌های پیشین خود درباره این عادت عجیب نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی ، نوشته گزارش واشنگتن‌پُست گمانه‌زنی‌ها و شایعات ۱۰ ساله درباره عادت نتانیاهو و همسرش به شست‌وشوی رایگان لباس‌های کثیف‌شان را تأیید می‌کند.

این در حالی است که طبق اعلام تایمز اسرائیل ، دفتر نتانیاهو در واکنش به گزارش واشنگتن پست، آن را تکذیب کرده است. دفتر نتانیاهو گفته است: این افترایی نامشخص از سوی آرشیو رسانه‌های اسرائیلی با هدف لکه دار کردن توافقنامه‌های تاریخی است که از سوی نخست وزیر نتانیاهو و رئیس جمهور ترامپ منعقد شده است.

همچنین «سفارت اسرائیل» در واشنگتن نیز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: این ادعا‌های بی اساس و پوچ در راستای کوچک کردن دستاورد برجسته نخست وزیر در اجلاس تاریخی صلح روز سه شنبه است که با میانجی گری دونالد ترامپ به انجام رسید.

در جوابیه سفارت رژیم صهیونیستی آمده است که در این سفر که توافقنامه‌های عادی سازی روابط با امارات و بحرین به امضا رسید، هیچ خشکشویی انجام نشد و تنها چند پیراهن برای نشست عمومی شست و شو شد.

سفارتخانه اسرائیل همچنین در ادامه اعلام کرد: بله، یک دست لباس خواب نخست وزیر هم که در سفر ۱۲ ساعته خود از اسرائیل به واشنگتن آورده شده بود، شسته شد.

گفتنی است مهمانسرای ریاست جمهوری آمریکا (presidential guest house) که به خانه بلر (Blair House) نیز مشهور است، تنها در چند قدمی کاخ سفید قرار دارد. مردم و رسانه‌های آمریکایی از این مجموعه به دلیل آنکه میزبان رؤسای جمهور و مقامات جهانی و نیز مهمانان رئیس جمهور آمریکاست، با نام «اختصاصی‌ترین هتل جهان» یاد می‌کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید