با این روش نوزادان درد کمتری درزمان واکسن تحمل می کنند

کدخبر: ۳۶۳۵۲۶
اقتصادنیوز : محققان "دانشگاه یورک" کانادا و "کالج دانشگاهی لندن" در مطالعه اخیرشان دریافته‌اند اگر والدین هنگامیکه نوزاد در حال واکسن زدن است، صورت و بدن خود را به صورت و بدن نوزاد نزدیک نگه دارند، نوزاد درد کمتری را تجربه می‌کند.
با این روش نوزادان درد کمتری درزمان واکسن تحمل می کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ، یافته‌های اخیر محققان نشان می‌دهد تماس پوست والدین با نوزادان تازه متولد شده کمک می‌کند تا نوزادان با درد کنار بیایند و هنگام تزریق یا واکسیناسیون درد کمتری را تجربه کنند.

محققان فعالیت مغزی نوزادانی را که طی این مطالعه تحت آزمایش خون قرار گرفته بودند را کنترل کردند. بعضی از آنها در هنگام آزمایش بدون لباس و تنها با پوشک و برخی دیگر با لباس کامل در آغوش والدینشان بودند و باقی نوزادان در آن هنگام در دستگاه مخصوص نوزادان موسوم به انکوباتور بودند. سپس محققان با استفاده از الکترودهای روی سر، پاسخ درد مغز ۲۷ نوزاد تازه متولد شده تا ۹۶ روزه را اندازه‌گیری کردند. محققان دریافتند نوزادانی که بدون هیچ لباسی در تماس نزدیک با پوست والدین خود قرار داشتند در هنگام آزمایش و یا تزریق احساس درد کمتری تجربه می‌کردند. محققان دریافتند که فعالیت بیشتری در مغز نوزادان تازه متولد شده در واکنش به درد هنگامی که والدین آنها را از طریق لباس در آغوش داشتند، وجود داشت.

پاسخ اولیه مغز به درد، بدون در نظر گرفتن نحوه نگهداری کودک یکسان بود، اما با گذشت زمان و در اثر تماس پوست با پوست این حالت کمتر شد.

پروفسور "ربکا پیلای ریدل" از دانشگاه یورک کانادا، گفت که این پاسخ نشان می‌دهد لمس والدین بر میزان پردازش درد در مغز نوزادان تأثیر زیادی دارد. درد ممکن است یکسان باشد اما نحوه مغز کودک در پردازش و واکنش به آن درد به تماس بدن او با بدن و پوست والدین بستگی دارد. یافته‌های ما از این مفهوم پشتیبانی می‌کند که نگه داشتن نوزاد تازه متولد شده در مقابل پوست والدین برای رشد آنها مهم است. با این حال، این اولین مطالعه برای بررسی واکنش واقعی مغز به درد است.

یافته‌های این مطالعه در مجله "Pain" منتشر شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید