تاثیر مولتی ویتامین‌ها در مبارزه با کرونا

کدخبر: ۳۶۳۵۲۷
اقتصاد نیوز:شروع اپیدمی ویروس کرونا در سراسر دنیا تمام متخصصان و محققان را برای درمان این ویروس جدید به تکاپو وا داشتاز جمله توجه به نقش مکمل‌ها و ویتامین‌ها برای پیشگیری و افزایش توان سیستم ایمنی بدن در برابر بیماری کووید 19 معطوف شد. مصرف ویتامین‌ها باید منطقی باشد زیرا مصرف زیاد برخی ویتامین‌ها با عوارضی همراه است.
تاثیر مولتی ویتامین‌ها در مبارزه با کرونا

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه خراسان ،پژوهشگران دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران با بررسی شواهد موجود به این پرسش پاسخ دادند که آیا مصرف مولتی ویتامین یا تزریق نوروبیون برای ضعف و عوارض بعد از درمان کرونا توصیه می شود؟

ویتامین C

به‌نظر می‌رسد مصرف ویتامین C توسط بیماران دارای بیماری‌های شدید و بحرانی مفید باشد.این ویتامین دارای اثر ضد ‌التهابی است و موجب افزایش ایمنی سلولی و یکپارچگی عروقی می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که ویتامین C در درمان بیماران مبتلا به ذات‌الریه که حالت شدید بیماری کووید 19 را تجربه می‌کنند،آثار مفیدی دارد. توصیه می‌شود این بیماران روزانه ویتامین C را به صورت مکمل یا در رژیم غذایی مصرف کنند اما برای حالتی که بیماری شدید نیست محققان دلیل کافی برای مصرف ویتامین C پیدا نکرده‌اند.

ویتامین B12

کمبود این ویتامین موجب کم‌خونی، احساس ضعف، افسردگی، زخم دهان و زبان، اختلالات روحی، کاهش حافظه و کاهش وزن می شود. بیماران مبتلا به کووید 19 که کم‌خونی و بیماری‌های التهابی روده دارند باید حتما ویتامین B12 را به صورت تزریقی یا خوراکی مصرف کنند اما با توجه به شرایط پیش آمده به‌دلیل ازدحام در مراکز ارائه خدمات، توصیه محققان به مصرف نوع خوراکی است.

ویتامین D

یافته‌های جدید تأثیر مکمل‌های ویتامین D را در کمک به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با کووید 19 تأیید کرده است.به این معنی که ویتامین D به شدت روی پاسخ به عفونت تأثیر می‌گذارد.

توصیه

بر اساس اعلام کمیته اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران؛ توصیه می شود افراد از مولتی ویتامین‌ها برای افزایش سیستم ایمنی بدن و مبارزه با بیماری کووید 19 استفاده کنند. نکته مهم این است که مصرف ویتامین‌ها باید منطقی باشد. زیرا مصرف زیاد برخی ویتامین‌ها با عوارضی همراه است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید