۵۰ ناوگان جدید برای حمل و جمع آوری پسماندهای پزشکی تهران اضافه می شود

کدخبر: ۳۶۳۹۴۶
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت:با توجه به شیوع بیماریهایی مانند آنفولانزا، در فصل سرما ظرفیت جمع آوری و حمل این پسماندها افزایش و ۵۰ ناوگان نو برای این کار دیده شده و در صورت افزایش پسماندها نیز این ظرفیت وجود دارد که بر تعداد ناوگان ها اضافه شود.
۵۰ ناوگان جدید برای حمل و جمع آوری پسماندهای پزشکی تهران اضافه می شود

به گزارش اقتصاد نیوز؛ صدرالدین علیپور با تاکید بر اینکه طبق قانون مسئولیت پسماند پزشکی با وزارت بهداشت و نظارت آن با سازمان محیط زیست است، گفت: در حال حاضر شبیه همه شهرها در کشور، چون وزارت بهداشت سازمان اجرایی برای این کار ندارد، شهرداری به واسطه برخورداری از سایت دفع و دفن و ناوگان حمل و نقل و با کمک پیمانکارهای تخصصی، این کار را انجام می دهد و  این روند در فصل سرما نیز ادامه دارد.

وی افزود: برای حل مساله افزایش احتمالی در زمینه تولید پسماندهای پزشکی در فصل سرما، این ظرفیت افزایش و ۵۰ ناوگان نو برای این کار دیده شده و در صورت افزایش پسماندها نیز این ظرفیت وجود دارد که بر تعداد ناوگان ها اضافه شود. همچنین این ناوگان ها به سامانه ای وصل شده تا بتوان رفت و آمدها و روند جمع آوری را کنترل کرد.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با بیان اینکه شهرداری در داخل بیمارستان ها هیچ مسئولیتی ندارد و پسماندها را از جلوی بیمارستان دریافت می کند، ادامه داد: تاکید داریم که با مسئولیت وزارت بهداشت و با نظارت محیط زیست تفکیک ها به درستی انجام شود و پسماند عادی و پزشکی جداگانه جمع آوری شود تا بتوان پسماند پزشکی را حمل و نقل کرد و مشکلاتی برای افرادی که اینگونه پسماندها را حمل و نقل و منتقل می کنند و در سایت دفن، دفن می کنند، ایجاد نشود؛ هر چند آنها نیز مجهز به سیستم حفاظتی و پوشش خاص هستند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید